شماره ۱۴۴۵ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۹ تير
صفحه را ببند
زنبیل

قیمت مرغ پر کشید

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از افزایش قیمت مرغ به ۸۸۵۰ تومان در مراکز خرده‌فروشی خبر داد. مهدی یوسف‌خانی از افزایش قیمت مرغ در بازار نسبت به هفته گذشته خبر داد و گفت:  «قیمت این کالا در مراکز خرده‌فروشی به ۸۸۵۰ تومان رسیده است. قیمت هر کیلوگرم مرغ در عمده‌فروشی کشتارگاه ۷۹۵۰ تومان و توزیع در واحدهای صنفی ۸۱۰۰ تومان است.» یوسف‌خانی با بیان این‌که نرخ این کالا در خرده‌فروشی مرغ شمال ۸۴۰۰ تومان است، افزود: قیمت عمده مرغ کشتار شمال در میدان بهمن ۷۶۰۰ تومان است.

تخلیه حباب 150 هزارتومانی سکه

«افت قیمت‌ها به دلیل تحولات بازار و کاهش بورس‌بازی و سفته‌بازی رخ داد. فعلا بازار باثباتی داریم و اگر به همین منوال پیش رود به نظر می‌رسد که قیمت‌ها به همین شکل باقی خواهد ماند.» این خبر را محمد کشتی آرای، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر داده و گفته است: «پیش‌بینی ‌این‌که قیمت سکه به چه نرخی می‌رسد، مشخص نیست؛ اما در حال‌ حاضر با توجه به شرایط موجود و ثبات بازار ارز و سکه در کشور به نظر می‌رسد از افزایش قیمت‌ها خبری نیست. ضمن این‌که در دو روز گذشته حدودا ۱۵۰‌هزار تومان از حباب سکه ترکید.»

صدرنشینی نان در شکایت‌ها

بررسی گزارش‌های سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در ماه‌های گذشته نشان می‌دهد همواره نان در صدر شکایت‌های مردم قرار داشته است. براساس گزارش سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، 12‌هزار و 525 فقره (82 درصد) مربوط به کالا و 2726 فقره (18درصد) مربوط به بخش خدمات بود. بیشترین شکایت‌ها در بخش کالا به «نان»، «میوه و سبزی» و «شیرینی» و در بخش خدمات به رستوران‌های غذاخوری، تعمیرگاه‌های خودروهای سبک و پارکینگ شهری مربوط می‌شد.  

گرانی دوباره مواد خوراکی

در هفته منتهی به 15 تیر ماه جاری قیمت ۹ گروه از مواد خوراکی نسبت به هفته قبل از آن افزایش و ۲ گروه دیگر کاهش  یافت. بانک مرکزی متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در هفته منتهی به پانزدهم تیرماه را منتشر کرد که نشان می‌دهد نرخ لبنیات ۰.۲ درصد، برنج ۰.۶ درصد، حبوب ۰.۲ درصد، سبزی‌های تازه ۴.۸ درصد، گوشت قرمز ۰.۵ درصد، گوشت مرغ ۰.۸ درصد، قند و شکر ۱.۵ درصد، چای ۰.۱‌درصد و روغن نباتی ۰.۳‌درصد نسبت به هفته قبل از آن افزایش و نرخ تخم‌مرغ ۱.۸‌درصد و میوه‌های تازه ۱.۵‌درصد کاهش یافت.

 


تعداد بازدید :  187