شماره ۱۴۴۵ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۹ تير
صفحه را ببند
ائتلاف 1+2 علیه استقلال
پیوستن سروش به پرسپولیس و خداحافظی سیدمجید و امید از استقلال فضای مجازی را منفجر کرد

شهروند| هرچه به شروع لیگ هجدهم نزدیک‌تر می‌شویم؛ ناامیدی در میان هواداران استقلال بیشتر و بین پرسپولیسی‌ها کمتر موج می‌زند. با توجه به محرومیت سرخپوشان از نقل و انتقالات در پایان لیگ هفدهم پیش‌بینی می‌شد این اتفاق برعکس باشد، اما فعلا هیچ چیز باب میل وینفرد شفر و هواداران استقلال پیش نمی‌رود.
SR7  برگشت
سروش رفیعی که در لیگ شانزدهم بعد از پایان خدمت سربازی به پرسپولیس پیوست و قهرمانی را هم با سرخپوشان تجربه کرد؛ فصل گذشته به امید پیشرفت به قطر کوچ کرد، اما تجربه نسبتا ناموفقی را پشت سر گذاشت. وقتی فکر بازگشت به سر سروش زد، گزینه نخست پرسپولیس بود. با وجود محرومیت سرخ‌ها، رفیعی یکشنبه تا آخرین ساعات شب پای میز مذاکره نشست تا از نیم فصل دوم به جمع شاگردان برانکو اضافه شود؛ اگرچه او باید در نیم فصل نخست به فکر تیم دیگری باشد و سپس راهی پرسپولیس شود. به‌هرحال بازگشت SR7 بعد از خرید بازیکنانی چون مهدی شیری، مهدی شریفی و مهدی ترابی خبر خوشی برای هواداران پرسپولیس بود.
خداحافظی یک‌میلیون دلاری امید
امید ابراهیمی یکی از ستاره‌های ایران در جام‌جهانی 2018 بود که در هر 3 بازی بدون اشتباه بازی کرد. او که در 4‌سال گذشته نقش کلیدی در میانه میدان برای استقلال داشت و وینفرد شفر هم بارها از لقب فرمانده برای این ‌هافبک استفاده کرده بود، تصمیم گرفت به لیگ قطر برود. یکشنبه شب امید ابراهیمی در تماس با مسئولان استقلال اعلام کرد روی او برای فصل بعد حساب نکنند، چون به‌زودی قراردادش را با تیم الاهلی قطر امضا می‌کند. پندار توفیقی دلیل جدایی ابراهیمی را پول دانست و رسانه‌ها از توافق یک‌میلیون دلاری این بازیکن با الاهلی خبر دادند. پاک شدن نام استقلال از اینستاگرام ابراهیمی تاییدی بر جدایی او از جمع آبی‌پوشان بود که حسابی خشم هواداران را برانگیخت.
حسینی در راه ترابزون اسپور
جدایی امید ابراهیمی تنها خبر ناخوشایند برای آبی‌ها نبود. مجید حسینی هم که با چاشنی شانس توانست در جام‌جهانی به میدان برود و درخشش فوق‌العاده‌ای هم داشت؛ مورد توجه یکی از باشگاه‌های ترکیه‌ای قرار گرفته است. تنها تفاوت وضع حسینی و ابراهیمی این است که مدافع جوان با استقلال قرارداد دارد. درواقع اگر حسینی بخواهد از جمع آبی‌ها جدا شود و آنطور که رسانه‌های ترکیه‌ای نوشته‌اند به ترابزون اسپور بپیوندد؛ نیاز به رضایت استقلالی‌ها دارد. سایت Mac ترکیه مدعی شده توافق نهایی بین حسینی و ترابزون صورت گرفته و فقط رضایت‌نامه استقلالی‌ها باقی مانده است.
عصبانیت تاریخی شفر
وینفرد شفر همراه با هواداران استقلال از وضع تیمش ناراضی است. پرسپولیس با وجود بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی جلوتر از آبی‌ها به نظر می‌رسد و این خشم مرد آلمانی را به همراه داشته که دیروز در رختکن را در تمرین این تیم به هم کوبید و در مصاحبه هم نتوانست عصبانیتش را مخفی کند. از سوی دیگر خبر رسیده پژمان منتظری هم ممکن است از جمع آبی‌ها جدا شود و به قطر برود که این دیگر می‌تواند تیر خلاص به پیکر استقلالی‌ها باشد. شفر به جذب جایگزین برای ابراهیمی و حسینی تاکید کرده است: «حسینی و ابراهیمی در زمان کار کردن با من پیشرفت کردند و به همین خاطر برایشان خوشحالم. با این‌که از جدایی‌شان ناراحت شدم؛ باید بگویم قطعا برایشان جانشین می‌خواهیم.»


تعداد بازدید :  391