شماره ۱۴۴۶ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۰ تير
صفحه را ببند
سوباچیچ: نمی‌خواهم جام‌جهانی را رها کنم!

دانیل سوباچیچ در ذهنش قهرمانی در لوژنیکی را به تصویر کشیده است. دروازه‌بان کرواسی به مرحله نیمه‌نهایی جام‌جهانی فیفا راه پیدا کرده است. او جانانه جنگید و تیمش را به مرحله نیمه‌نهایی رساند. همان یک ضربه پنالتی که برای تیمش گرفت آنها را به پیروزی رساند.
کرواسی دومین‌بار است که در تاریخ رقابت‌ها پیروزی‌های پشت  سر هم را در پنالتی پشت سر گذاشته است. سوباچیچ سه ضربه پنالتی را گرفت، بعد از حذف آرژانتین در ‌سال 1990، این اتفاق نیفتاده بود تا کرواسی توانست در یک شانزدهم دانمارک را اینگونه شکست دهد. این یک بازی 33 ساله است، تنها مرد 14‌ سال گذشته که توانسته  چهار امتیاز کسب کند که برابر با رکورد مشترک‌ هارالد شوماخر و سرجیو گویکوچیا است. حالا مشخص شد که چرا بسیاری از سوباچیچ در دیدارهای مرحله گروهی می‌ترسیدند. سوباچیچ هم در برابر نیجریه و هم در برابر آرژانتین فوق‌العاده بود؛ در برابر مهاجم لیونل مسی یکی از پیشگامان آدیداس.
سوباچیچ پس از آخرین بازی، با یک هیجان فوق‌العاده در ورزشگاه فیشت به خبرنگار فیفا گفت: «زمانی که شروع به گرم‌کردن کردم درد را در عضلات خود احساس کردم اما وقتی فیزیوتراپیست نگاه کرد، دید که می‌توانم بازی کنم.»
منتقدان کرواسی در مسکو انگلیسی‌ها هستند و سوباچیچ از این درگیری خوشحال است. او گفت: انگلیس بازیکنان خوبی دارد و آنها یک تیم فوق‌العاده هستند. آنها جوانان زیادی دارند و خوب و سریع هستند و در بزرگترین باشگاه‌های جهان بازی می‌کنند. این بازی یک بازی سخت  است اما چالش بسیار جذابی است. ما واقعا در مورد اینکه چگونه بازی می‌کنیم و چه چیزی مورد علاقه‌مان است، اهمیتی نمی‌دهیم. مهم این است که ما بهترین کار را بکنیم؛ فقط بهترین کار.
کرواسی یک بار در جام‌جهانی 1998 فرانسه جهان را شگفت‌زده کرد و خود را تا یک قدمی نیمه‌نهایی به پیش برد.
سوباچیچ می‌گوید: «برخی از اهداف شخصی زندگی من در جام‌جهانی این است که نقش مهمی را در بازی‌ها ایفا کنم. من روزهای سختی را گذرانده‌ام و حالا که به این سطح رسیدم می‌خواهم از ان لذت ببرم. اجازه بدهید این لذت بردن ادامه پیدا کند.»


تعداد بازدید :  214