شماره ۱۴۴۶ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۰ تير
صفحه را ببند
مدیرکل زندان‌های استان تهران:
مرتضوی را نمی‌توان کنار زندانیان دیگر نگه داشت

مدیرکل زندان‌های استان تهران در گفت‌وگوی تفصیلی با ایسنا آخرین وضعیت پرونده‌هایی همچون حمیدرضا بقایی، سعید مرتضوی، مهدی هاشمی، وحید مرادی، نسرین ستوده، هنگامه شهیدی و... را تشریح کرد. مهمترین بخش‌های این گفت‌وگوی مفصل را می‌شود در نکات زیر خلاصه کرد:
* سینا قنبری در بازداشتگاه  و در قرنطینه در ساعت ۲:۳۰بامداد به لحاظ مشکلات شخصی، خودش را در سرویس بهداشتی به دار آویخت. آیا این دست ماست؟ ما چه باید کنیم؟ ما باید در طول شبانه روز، آنقدر نیرو داشته باشیم که هر 15دقیقه یک بار سرویس‌های بهداشتی را چک کنیم که این عملی نیست. همچنین این طور نیست که ما در محیط زندان حوادث را پیش‌بینی کنیم.
* وحید مرادی در سوابقش حدود ۲۰ تیر خورده است و ۱۳مورد سابقه ضرب و جرح دارد. طبیعتا این شخص زمانی که وارد زندان می‌شود، می‌خواهد رفتارهای
قانون گریزش را در زندان عملی کند. ماجرا از این قرار بود که وحید مرادی در سلولش با بقیه زندانیان درگیر می‌شود و آنها را مجروح می‌کند و آنها هم از طریق تیزی به قلبش، او را به قتل می‌رسانند.
* زمانی که  درگیری بین وحید مرادی و دیگر زندانیان شروع می‌شود تا لحظه فوتش و نیز ورود نیروهای ما، 7دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد. به این صورت که در حیاط درگیر می‌شوند، از حیاط وارد سالن و در سالن  زندان درگیری شدید می‌شود و اتفاق رخ می‌دهد، البته دو سه نفر زخمی شده‌اند و دو سه نفر هم حسب دستور قضائی بازداشت شدند و در اختیار آگاهی هستند.
* همه زندانیان برای ما یکسانند. مهدی هاشمی در بند عمومی است ولی  بابک زنجانی به لحاظ مراوات و رفت و آمد زیاد قضائی و به جهت تحقیقات در زندان در جای خاصی نگهداری می‌شود. بقایی در شرایط مناسب و کاملا انسانی در بازداشتگاه اوین نگهداری می‌شود. در مورد مرتضوی نیز باید بگویم به دلیل اینکه نمی‌توان وی را در کنار دیگر زندانیان نگه داشت، در بند ۲۴۱اوین در حال گذراندن حبس است. باز هم می‌گویم که
 این طور نیست امتیاز خاصی به این زندانیان داده شود. محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم هم زندان بود البته به دلیل بیماری‌هایی که داشت، نسبت به بقیه زندانیان بیشتر مرخصی می‌آمد.


تعداد بازدید :  228