شماره ۱۴۴۷ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۱ تير
صفحه را ببند
انواع وسايل بقا در دريا كه ضامن انجام عمليات موفق است

حلقه  نجات
يكي از تجهيزات ايمني كه مي‌تواند شناوري شخص را در آب افزايش دهد حلقه نجات است. اين حلقه‌ها بايد در دو طرف طول و همچنين پاشنه كشتي به تعداد كافي توزيع و نصب شده باشد. اين حلقه‌ها بر روي آب شناور شده و رنگي كاملاً قابل رؤيت(نارنجي) از فاصله دور دارد و به نوارهاي منعكس‌كننده نور مجهز است.

شناورهاي بقا در دريا
قايق‌هاي نجات در بيشتر موارد مهم‌ترين نقش را در نجات جان افراد ايفا كرده‌اند. قايق‌هاي نجات داراي انواع و ظرفيت‌هاي مختلفي هستند.

جليقه‌هاي خود شناور
اين نوع جليقه‌ها در طرح‌هاي مختلف از جنس چوب پنبه و درون محافظ پلاستيكي غيرقابل نفوذ در برابر آب براي شناور ماندن دريانوردان و يا بازماندگان در دريا ساخته شده است.

جليقه‌هاي بادشونده
اين نوع جليقه‌هاي نجات داراي وزن سبك است كه درون كيسه‌هاي كوچك قرار مي‌گيرد و به وسیله كمربند به كمر وصل مي‌شود. جليقه‌هاي نجات باد شونده را مي‌توان هم به وسيله دهان و هم با استفاده از كپسول گاز فشرده شده co2 كه به همين منظور تعبيه شده است باد كرد.

جليقه  نجات
جليقه نجات يكي از وسايل مهم عمليات است كه جان افراد زيادي را نجات مي‌دهد. كليه سرنشينان شناور بايد به‌طور انفرادي جليقه نجات به همراه داشته باشند. همچنين جليقه اضافي نيز باید در اماكن مشخص شده در دسترس باشد.
كيفيت و طراحي جليقه‌هاي نجات بايد به گونه‌اي باشد كه بتواند در كمتر از 5 ثانيه يك فرد بيهوش را به طرف جلوي بدن بچرخاند و سر او را به حالت 45 درجه با توجه به سطح آب نگه دارد تا را ه‌هاي تنفسي او آزاد بماند.

 


تعداد بازدید :  222