شماره ۱۴۴۷ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۱ تير
صفحه را ببند
پایان افسانه‌ بلژیک؟
ادن‌ هازارد و تیبو کورتوِئیس در روزهای آخرین جام‌جهانی‌شان فرانسه را متهم کردند

شهروند | ادن‌ هازاد در اظهارنظری پس از بازی گفت: «از خودمان راضی هستم. ترجیح می‌دهم با بلژیک حذف شوم تا اینکه با پیراهن فرانسه و بازی ضد فوتبالش صعود کنم. آنها نتیجه گرفتند اما چیزی غیر از دفاع‌کردن ارایه ندادند. ما نتوانستیم نقطه ضعف آنها را پیدا کنیم.»
تیبو کورتوئیس هم بشدت به سبک ضد فوتبال فرانسه تاخت. بلژیک که مالکیت 64‌درصدی بازی را در اختیار داشت، اسیر ضدحمله‌های آتشین فرانسه و در شرایطی حذف شد که کارشناسان به عملکرد دروازه‌بان بلژیک و شخص کاپیتان ادن‌ هازارد هم انتقاد داشتند.
کورتوئیس در مصاحبه با اسپورزا در مورد عملکرد فرانسه گفت: «آنها فقط با دو چیز بازی می‌کردند. اولی کرنر و دومی دفاع کردن؛ همین.»
بلژیک که فرصت‌های زودهنگام زیادی را روی دروازه کشور همسایه خودش ایجاد کرد، درنهایت نتوانست پیروز از زمین خارج شود و شانس حضور در فینال جام‌جهانی آن‌ هم برای  نخستین‌بار در تاریخش را از دست داد. فرانسه اما خیز بلندی را برای دریافت دوباره جام‌جهانی بعد از بیست ‌سال برداشت. نسل طلایی بلژیک، در حالی قهرمانی را از دست‌رفته دید که هنوز امید دارد بتواند مقام سومی را کسب کند. نکته‌ای که بلژیکی‌ها نباید فراموش کنند، حضورشان در همین مرحله از مسابقات است. دستاوردی که خودش به تنهایی برای بلژیکی‌ها یک برد بزرگ محسوب خواهد شد. ادن ‌هازارد، کاپیتان بلژیک و بازیکن برجسته چلسی هم در ادامه صحبت‌هایش همین مسیر را پی گرفت و گفت: «ما یک بلژیک فوق‌العاده را به نمایش گذاشتیم. با همه‌ حرف‌ها ما توسط یک تیم قوی‌تر حذف شدیم. ما می‌توانیم به آن‌ چیزی که تا همین‌جا به دست آوردیم، افتخار کنیم. به‌ عنوان یک کاپیتان بسیار خوشحالم که عضوی از این تیم درخشان بودم و هستم.»مرتنز، شادلی، دمبله، فلینی، ویتسل، کمپانی، ورمایلن و البته ادن‌ هازارد بازیکنانی از نسل طلایی بلژیک هستند که شاید سن و توانشان به جام‌جهانی بعدی قد ندهد؛ اما این بلژیک درخشان، هنوز هم می‌تواند همین‌قدر سرپا و بزرگ باشد. بشوآیی، تورگان‌هازارد، رومیو لوکاکو، دندونکر، تیلمان، کاراسکو و مونیر هنوز آن‌قدر جوان هستند که بتوانند کتاب افسانه‌ نسل طلایی بلژیک را چند فصل دیگر به پیش ببرند؛ باید منتظر ماند و دید.


تعداد بازدید :  202