شماره ۱۴۴۸ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۳ تير
صفحه را ببند
ذره‌بین

 سرقت عجیب خودرو برای مسافرکشی
شهروند| مردی که با شگرد بیهوشی خودروی مسافرکش را ربوده بود و با آن مسافرکشی می‌کرد، از سوی پلیس بازداشت شد. روز سه‌شنبه هفته جاری بود که در تماس با مرکز پیام این کلانتری، پسر جوانی از مشاهده خودروی سرقتی پدرش خبر داد و در این‌باره به پلیس گفت: «در جاده ورامین به سمت تهران در حال رانندگی بودم که خودروی پدرم را که چند روز پیش سرقت شده بود و یک نشان و مشخصه دقیقی داشت، مشاهده کردم.» با این توضیح ماموران کلانتری خیلی سریع وارد عمل شده و شماره پلاک خودروی سرقتی را به واحد ایست بازرسی مستقر در مسیر این خودرو اعلام کردند. بعد از رسیدن این خودرو به ایست بازرسی کلانتری ۲۱۱ قلعه نو، با سرعت عمل نیرو‌های کلانتری متهم بازداشت شد؛ در حالی ‌که یک مسافر نیز با خود به همراه داشت. مرد سارق در این‌باره به ماموران کلانتری گفت: «چند روز پیش از قرچک سوار ماشین مسافرکشی شدم. مقصدم ورامین بود. پس از اینکه به ورامین رسیدم به مسافرکش گفتم کار دیگری هم در نازی‌آباد دارم و به نازی‌آباد رفتیم. در میان راه از گرفتاری‌های خود و روزگار سختم گفتم که او نیز با من درد دل کرد. وقتی به پارک خزانه رسیدیم در آن‌جا توقف کرد تا با هم حدود 10دقیقه‌ای استراحت کنیم. در پارک چون دیدم هوا گرم است به او گفتم یک آبمیوه برایت بیاورم و رفتم دو عدد شربت خریدم. وقتی شربت را خریدم، در آن چند قرص خواب‌آور ریختم. او بعد از اینکه شربت را خورد، بیهوش شد. من هم ماشین را برای مسافرکشی سرقت کردم.» سرهنگ علی مرادزاده، رئیس کلانتری ۲۱۱ قلعه نو درباره این خبر گفت: «با اعترافات سارق با هماهنگی قضائی پرونده در اختیار پایگاه هفتم آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.»

گرفتار شدن 11 چاه‌کن به‌علت قطعی برق در کاشان
به دلیل 6 ساعت قطعی برق در کاشان، 11 کارگر که مشغول حفر چاه در نقاط مختلف شهر بودند، در عمق زمین گرفتار شدند.
«روح‌الله فدایی» مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان در این‌باره گفت: «به دنبال تماس شهروندان با سامانه 125 سازمان آتش‌نشانی از ساعت 9 تا 15 روز چهارشنبه، بیستم تیرماه، مبنی بر وقوع حوادث چاه هفت مورد عملیات امدادونجات توسط ماموران این سازمان برای خروج افراد گرفتارشده در چاه قبل از وقوع هرگونه مصدومیتی برای آنها انجام شد. این حوادث پس از قطعی برق در خیابان‌های باباافضل، امیرکبیر، کارگر، میدان‌های عامریه، خیران و پلیس و محله یزدآباد کاشان اتفاق افتاده بود که تیم‌های امدادونجات  از ایستگاه‌های شماره  2 و 4 این سازمان به محل‌های مذکور اعزام شده و 11 کارگر را نجات دادند.»

نجات 60 مددجوی مرکز توانبخشی معلولان اهواز از آتش  
شهروند| شصت مددجوی مرکز توانبخشی با کمک نیروهای امدادی از حادثه آتش‌سوزی جان سالم به در بردند. آتشپاد «علی تراب‌پور»، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در این‌باره گفت: حدود ساعت 10 روز 21 تیرماه، از طریق تماس تلفنی با سامانه 125 ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی اهواز خبر حریق در مرکز توانبخشی معلولان در یکی از مناطق اهواز اطلاع‌رسانی شد. ستاد فرماندهی بلافاصله از دو ایستگاه همجوار تیم‌های اطفای حریق و امداد و نجات را به محل حادثه اعزام کرد. آتش‌نشانان با ورود به محل حادثه، مشاهده کردند یکی از اتاق‌ها که کنتورها و تابلوهای برق مرکز در آن قرار داشته دچار حریق و بر اثر آن محیط مجتمع مملو از دود شده است. آتش‌نشانان همزمان با اجرای عملیات اطفای حریق متوجه شدند در این مکان 60 مددجو حضور دارند که قادر به حرکت و جابه‌جایی نیستند. آتش‌نشانان بلافاصله با تشکیل تیم‌های دو نفره به منظور حفظ جان و سلامت معلولان اقدام به حمل، جابه‌جایی و خروج آنان از اتاق‌های محل اسکانشان کردند و مددجویان را به مکانی امن در حیاط مجتمع انتقال دادند. در نهایت نیز حریق در کانون آتش‌سوزی کنترل و مهار و از سرایت آن به سایر نقاط جلوگیری شد.  رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز ادامه داد: «پس از پایان عملیات اطفا و نجات با توجه به قطع برق مجتمع و گرمای طاقت‌فرسای هوا، مکانی مناسب و موقت در منطقه سپیدار اهواز برای این معلولان تهیه شد و این مددجویان به مکان جدید انتقال یافتند. همچنین علت حادثه از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی اهواز، فشار بار بیش از حد به جعبه برق اعلام شده است.»

 


تعداد بازدید :  359