شماره ۱۴۴۸ | ۱۳۹۷ شنبه ۲۳ تير
صفحه را ببند
حذف کاربران جعلی توییتر

در چند روز گذشته، توییتر دور تازه‌ای از تلاش‌های خود را برای پالایش سرویس از بات‌ها و کاربران انبوه مشکوک دنبال‌کننده، شروع کرده و به دنبال آن مشاهیر زیادی، تعداد چشمگیری از دنبال‌کننده‌های خود را از دست داده‌اند. البته این کاهش فقط در چند‌ درصد بوده که نشان می‌دهد مشاهیر فرنگی یا به میزان اندکی فالوور می‌خریده‌اند یا اصلا با همان بات‌های دنبال‌کننده روبه‌رو بوده‌اند.
ماه ژانویه، نیویورک‌تایمز هم تحقیقی انجام داده و متوجه شده بود که شرکت کوچکی در فلوریدا وجود دارد که در زمینه فروش کاربر جعلی یا فیک و همچنین فروش تعاملات رسانه‌های اجتماعی فعال است و صدها ‌هزار مشتری از سراسر جهان شامل سیاستمدارها، مدل‌ها، هنرپیشه‌ها و نویسنده‌ها دارد. این موضوع حتی به کنگره آمریکا هم کشید و در حداقل دو ایالت تحقیق‌هایی توسط کمیسیون فدرال تجارت شروع شد.
حالا باید یکی پیدا شود و اکانت‌های توییتر ایرانی را بررسی کند تا ببیند کدام‌یک از مشاهیر ایرانی، کاهش دنبال‌کننده در حد مثلا بیشتر از ۱۵ تا ۲۰‌درصد داشته‌اند، در این صورت، شاید بشود به این نکته رسید که جذب دنبال‌کننده این اکانت‌های مفروض نشان‌دهنده روندی غیرطبیعی بوده است.
اما در میان اکانت افراد  مشهوری که دنبال‌کننده از دست داده‌اند؛ مورد رئیس‌جمهوری رواندا جالب است که یک‌سوم دنبال‌کننده‌های خود را در یک روز از دست داده است. تعداد دنبال‌کننده‌های پل کاگامه از ۱٫۸‌میلیون به ۱٫۲‌میلیون رسیده است. ازجمله دیگر کسانی که تعداد زیادی دنبال‌کننده از دست داده‌اند را در ادامه می‌خوانید:  
     شکیل اونیل: یک‌میلیون
     کیم کارداشیان: چندمیلیون
     ترامپ: ۳۴۰ هزار
     نیویورک‌تایمز: ۷۳۲هزار
     پاپ فرانسیس: ۳۰۰هزار


تعداد بازدید :  426