شماره ۱۴۴۹ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۴ تير
صفحه را ببند
بزرگترين سرمايه هلال‌احمر اعتبار بين مردم است
گفت‌وگو با پزشك داوطلب برتر استان سمنان

دكتر «محمدرضا بصيري» طبيب شفيقي است كه آوازه نيكوكاري‌اش در سمنان پيچيده است. او و خيّران همشهري‌اش مؤسسه خيريه دياليز رضويان را راه‌اندازي كرده‌اند تا راه درمان و بهبود شرايط زندگي نيازمندان را هموارتر كنند. دكتر بصيري مرام مشخصي در زندگي‌اش دارد: «‌همه ما انسان‌ها در برابر هم مسئوليم و اين اصل در تمام فعاليت‌هاي جمعيت هلال‌احمر وجود دارد. وقتي كسي تصميم مي‌گيرد به‌عنوان يك پزشك فعاليت كند بايد هدفش خدمت باشد.‌كاري كه در آن كسب درآمد و رفاه مالي معنا و مفهومي ندارد. نه اينكه در زندگي امروز نياز به ماديات وجود ندارد بلكه هرچيزي را بايد به اندازه داشت و از آن لذت برد.»  از وقتي پزشك شده دلش مي‌خواسته‌كاري انجام دهد و به انسان‌ها كمك كند: «به همين دليل همراه با هلال‌احمر به نقاط محروم مي‌روم و سعي مي‌كنم در حد توانم گره‌اي از زندگي نيازمندان باز كنم. وقتي مركز دياليز رضويان را راه‌اندازي كرديم هيچ تجهيزاتي براي ارایه خدمات نداشتيم. با رئيس هلال‌احمر استان سمنان صحبت كرديم كه ايشان از اين كار ما استقبال زيادي كردند.
بعد از چند روز، جلسه‌اي با خيّران استان تشكيل دادند و با مشاركت و همفكري آنها وسايل لازم از بيمارستان شاهرود امانت گرفته شد و مؤسسه‌راه افتاد. در كمال ناباوري تمام وسايل مورد نياز با كمك خيّران تا روز مقرر تهيه شد و وسايل امانتي بيمارستان را برگردانديم.»  دكتر همه اينها را مرهون سرمايه‌اي عظيم مي‌داند: «اعتبار هلال‌احمر در بين مردم و مسئولان بسيار بالاست. چون اين جمعيت داوطلبانه و باصداقت به مردم خدمت مي‌كند. يادم مي‌آيد با يك تيم پزشكي به يكي از مناطق محروم
رفتيم.
وقتي كارمان تمام شد و خواستيم به شهرمان برگرديم مردم به طرفمان هجوم آوردند و درخواست كردند زمان بيشتري را آنجا بمانيم. اين صحنه خيلي دردآور و ناراحت‌كننده بود. چون مردم آن منطقه سال‌ها بدون پزشك و خدمات درماني زندگي كرده بودند. خلاصه آنجا مانديم و تمام اهالي روستا را معاينه كرديم. اين تلخ‌ترين و در عين حال شيرين‌ترين خاطره كاري‌ام در هلال‌احمر بود.»


تعداد بازدید :  377