شماره ۱۴۴۹ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۴ تير
صفحه را ببند
پریشیچ: رویای ما نزدیک است

در یک معجزه ورزشی مدرن، کرواسی، کشوری که تنها 4‌میلیون نفر جمعیت دارد، در فینال جام‌جهانی 2018 روسیه بازی خواهد کرد. شانس و اقبال برای تیم زلاتکو دالیچ همچنان ادامه دارد. هنگامی که سوت نهایی بازی کرواسی و انگلستان زده شد، کروات‌ها مستقیم به سمت هواداران خود رفتند و ورزشگاه مانند دریایی از رنگ‌های قرمز و سفید شد.
پریشیچ درباره آن بازی می‌گوید: «این چیزی غیرقابل توصیف است. این یک افتخار بزرگ برای همه بازیکنان تیم ما و همه هوادارانمان است و به نظرم ما حتی نمی‌توانیم از میزان آن هم مطلع باشیم. کرواسی کوچک به فینال جام‌جهانی رسیده است! هیچ‌کس قبل از مسابقات حتی تصور نمی‌کرد که این اتفاق بیفتد. هیچ‌کس باور نداشت که ما می‌توانیم اما ما خودمان به این اعتقاد داشتیم و به هدف رسیدیم.»
«با این‌که درام بود اما باز هم نمی‌توانست غیرممکن باشد. ما سه‌بار در این جام از دست رفتیم و دوباره بازگشتیم و تمام این به روحیه تیم ما برمی‌گردد و این ویژگی نسل ماست و یک بازی دیگر هنوز برای ما باقی مانده است.»
انگلستان پس از نیمه اول دیگر بازی را از دست داد و شکست خورد. کرواسی شروع به بالارفتن کرد و سه‌شیرها محکوم به باخت شدند.
پریشیچ می‌گوید: «نیمه اول برای ما خوب نبود و ما کم‌کاری کردیم و برای همین هم انگلیس مستحق برد در نیمه اول بود اما از نیمه دوم به بعد ما فوق‌العاده بازی کردیم و استاندارد واقعی‌مان را نشان دادیم.»
فقط چند هفته قبل از شروع جام‌جهانی زلاتکو دالیچ، مربی تیم‌ملی کرواسی مشکلات تیمش که در ‌سال 1998 در فرانسه داشت را شناسایی کرد و با نسل جوانش به کاپیتانی لوکا مودریچ، تاریخ‌سازی کرد.  پریشیچ: «فرانسه در 1998 در نیمه‌نهایی ما را متوقف کرد و حالا به همین دلیل است که ما انگیزه بیشتری برای برد آنها داریم. ولی باید بدانیم که الان داستان فرق دارد، آنها فوق‌العاده و عجیب هستند و ما هم باید بهترین‌مان را در برابر آنها به نمایش بگذاریم. به‌ هرحال ما خوشحالیم که در مسکو ماندیم. این هدف و رویای ما بود.»

 


تعداد بازدید :  361