شماره ۱۴۴۹ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۴ تير
صفحه را ببند
دانتون ابی فیلم می‌شود

شهروند| از صدقه‌سر سیاست‌های فرهنگی صداوسیما بعید است کسی پیدا شود که سریال جذاب دانتون ابی را که از یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش می‌شود، ندیده باشد. سریالی که مردم داستان و شخصیت‌هایش را خیلی بهتر از سریال‌هایی چون سارقان روح و سریال‌هایی از این دست به یاد دارند. حالا این‌که خبر می‌رسد نسخه سینمایی این سریال پرطرفدار که مدت‌هاست در انتظار تولید به سر می‌برد، بالاخره مقابل دوربین خواهد رفت، شاید برای این گروه گمراه جذاب باشد!
گرت نیم تهیه‌کننده سریال در‌باره این فیلم به گاردین گفته:   زمانی‌که سریال تلویزیونی به پایان رسید، ساخت نسخه سینمایی برای میلیون‌ها هوادار دانتون ابی در سراسر دنیا رویایمان بود و حالا با بازگشت بسیاری از ستاره‌های سریال به‌زودی وارد فاز تولید می‌شویم. فیلمنامه جولین فلوز جذاب، هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده است و با سپردن پروژه به دستان برایان پرسیوال، قصد داریم همه چیز همان‌طور پیش برود که شایسته نمایش دانتون روی پرده سینماست.
تولید این پروژه از اواخر تابستان امسال آغاز می‌شود و احتمالا ‌سال آینده در سینماها به نمایش درمی‌آید. جزییات خط داستانی این پروژه فعلا محرمانه است، اما انتظار می‌رود داستان فیلم از جایی که آخرین فصل سریال به پایان رسید -یعنی در ‌سال1926- از سر گرفته شود. جالب است بدانید که سریال دانتون‌ابی که در قالب 6 فصل از شبکه‌ای تی‌وی در بریتانیا و شبکه پی‌بی‌اس در آمریکا روی آنتن رفت، در مجموع موفق به کسب 69 نامزدی در فصل جوایز شده است. در این میان، سه جایزه گلدن گلوب و 15 جایزه تلویزیونی امی را به خانه برده و به‌عنوان پرافتخارترین سریال تلویزیونی غیرآمریکایی در تاریخ جوایز، رکورددار به شمار می‌رود. 


تعداد بازدید :  448