شماره ۱۴۵۱ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۶ تير
صفحه را ببند
ذره‌بین

پایان حاشیه‌های یک  پرونده جنایی
فضاسازی‌های صورت گرفته درباره علت مرگ یک زن جوان در فردیس استان البرز با اظهارات دادستان این شهرستان و اعلام پیدا شدن جسد وی و اثبات قتل او توسط نامزد سابقش پایان یافت. حسن جهانشاهلو دادستان فردیس درباره فضاسازی‌های صورت گرفته در خصوص پرونده مریم فرجی، گفت: نامزد سابق این خانم چند روز پیش دستگیر شد و با توجه به شواهد متقن و کافی به قتل او اعتراف کرد. دادستان فردیس گفت: جسد مقتول  که در باغ خواهر قاتل دفن شده بود، با حضور خانواده‌اش خارج شد و به پزشکی قانونی انتقال یافت. موضوع نحوه مرگ این فرد در روزهای اخیر در برخی از شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و برخی از این طریق قصد شایعه پراکنی‌هایی داشتند که با پاسخ دادستان فردیس موضوع قتل او توسط نامزد سابقش به دنبال اعتراف وی، آشکار شد. دادستان فردیس درباره اطلاع رسانی در این گونه پرونده‌ها، گفت: بر این باور هستیم که باید از اطلاع‌رسانی در پرونده‌های جنایی به دلیل اینکه آرامش جامعه را بر هم می‌ریزد خودداری شود، اما به دلیل مسائلی نظیر آبروی افراد و ارگان‌ها و پیشگیری از موارد مشابه اطلاع‌رسانی در دستور کار قرار می‌گیرد. پلیس شهرستان فردیس در پی اطلاع خانواده دختر جوانی مبنی بر اینکه دخترشان از خانه خارج شده و دیگر برنگشته است، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار داد. در بررسی‌های اولیه پلیس مشخص شد که دختر مفقود شده همان روز با یک خودرو از منزل خارج شده و دیگر برنگشته است. بلافاصله پرونده به پلیس آگاهی استان البرز ارجاع شد و تیم پلیس اداره جنایی آگاهی البرز اقدامات اطلاعاتی خود را در این زمینه انجام داد. پس از بررسی‌ها جسد در اطراف شهرستان فردیس کشف و تحقیقات پلیس برای شناسایی قاتل آغاز شد. در تحقیقات بیشتر، پلیس خواستگار این دختر را دستگیر و وی  در بازجویی‌ها به قتل دختر جوان اعتراف کرد و اذعان داشت که در پی اختلافات با مقتول وی را به قتل رسانده و سپس جسد وی را در اطراف فردیس دفن کرده است. پس از اعترافات متهم با حضور بازپرس ویژه محل دفن گودبرداری و سپس جسد کشف شده برای شناسایی خانواده مقتول به پلیس آگاهی فردیس منتقل شد.

شهرداری، راننده تانکر و اتوبوس مقصران تصادف آتشین سنندج
راننده تانکر حمل سوخت، شرکت حمل و نقل بین‌المللی مربوطه، راننده اتوبوس و همچنین شهرداری سنندج به عنوان مقصران اصلی تصادف تانکر و اتوبوس مسافربری در سنندج و مرگ 11 نفر شناخته شدند. این حادثه در نخستین ساعات بامداد چهارشنبه 20تیر رخ داد و موجب مرگ 11نفر و مصدوم شدن 7نفر دیگر شد. این تانکر حامل سوخت در ساعت 16 و 30 دقیقه از مبدأ، ثبت ساعت کرده و طبق قوانین باید در فاصله 2 تا 4 ساعت پس از این زمان از محدوده شهری عبور می‌‌کرد که این اتفاق به هر دلیلی رخ نداد و تانکر در اوایل بامداد روز بعد به این محدوده رسیده است. به این ترتیب راننده تانکر کشنده که در مسیر مریوان - سنندج در حرکت بوده به‌ دلیل ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه و داغ شدن ترمزها در شیب بلوار دکتر حسینی سنندج و همچنین متصدی شرکت حمل و نقل بین‌المللی به‌ دلیل رعایت نکردن قوانین اعزام کامیون به میزان 50درصد مقصر شناخته شدند. همچنین راننده اتوبوس به ‌دلیل اینکه خارج از مقررات جاری در بیرون از محدوده پایانه اقدام به سوار کردن مسافر کرده بود به میزان 25درصد مقصر اعلام شد. شهرداری سنندج نیز که با وجود هشدارهای مکتوب از سوی پلیس نسبت به نصب سرعت‌گیر و علایم هشداردهنده در شیب بیش از 10درصد بلوار دکتر حسینی کوتاهی کرده، محل را ایمن‌‌سازی نکرده و برای ترمیم کمربندی و راه‌اندازی آن اقدامی انجام نداده، بر اساس تبصره3 ماده 14 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به میزان 25درصد در وقوع این تصادف مقصر شناخته شده است. رئیس پلیس ترافیک شهری ناجا با اعلام این خبر گفت: مسیرهای جاده‌ای این منطقه کوهستانی است و در این شرایط کامیونی که با محموله مواد سوختی وارد این مسیر می ‌شود باید این شرایط را در نظر بگیرد.
سرهنگ قاسمیان گفت: این تانکر پس از طی این مسیر و شیب بلوار دکتر حسینی علاوه بر ترمزها، لاستیکش نیز در حد اشتعال داغ شده و آثار آن در مسیر مشخص بود که همین امر نیز سبب تصادف شده بود.


تعداد بازدید :  316