شماره ۱۴۵۱ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۶ تير
صفحه را ببند
یک راهنمایی برای کسانی که از نوسان برق زیان دیده‌اند
از اداره برق خسارت بگیرید

این روزها آن‌چه بیش از هر موضوعی در رسانه‌های مختلف به گوش می‌رسد تأکید بر مدیریت بهینه مصرف برق توسط شهروندان است تا با کاهش مصرف در ساعاتی که استفاده از انرژی برق به اوج خود می‌رسد، امکان تأمین برق برای تعداد بیشتری از شهروندان فراهم شود. با وجود این، گرمای حدود 40درجه هوا و قطعی برق در برخی مناطق مشکلاتی را برای مقابله شهروندان با این گرمای بی‌سابقه فراهم کرده است. روی دیگر نوسان عرضه برق برای مصرف‌کنندگان، خسارات ناشی از آسیب به لوازم برقی است. نوسان و قطعی برق در روزهای اخیر موجب شده است تا بسیاری از لوازم خانگی برقی تاب مقاومت در مقابل نوسان شبکه برق را نداشته باشند و عمرشان به پایان برسد.
اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید که وسایل برقی‌تان با نوسانات برق دچار آسیب شده است، می‌توانید با مراجعه به «سامانه ثبت و اعلام خسارت ناشی از برق مشترکین خانگی» خسارت لوازم برقی صدمه‌دیده را بگیرید. تمامی مشترکان خانگی شهری و روستایی، درصورت بروز حادثه می‌توانند تا سقف سه میلیون ریال به‌عنوان خسارت از شرکت بیمه دریافت کنند. گفتنی است که در قبوض برق مشترکان شهری مبلغ ۵۰۰ ریال به‌عنوان بیمه حوادث در هر دوره از مشترک کسر می‌شود که در طول سال این رقم به 6‌هزار ریال می‌رسد.
با پرداخت اجباری این رقم، تمامی مشترکان خانگی شهری و روستایی، درصورت بروز حادثه می‌توانند تا ۵۰۰ برابر این مبلغ یعنی تا سقف سه میلیون ریال به‌عنوان خسارت از شرکت بیمه دریافت کنند.
اما راه دریافت خسارت ناشی از بروز اشکال در لوازم برقی خانگی در نتیجه افت ولتاژ و قطع و وصل یکباره برق (درصورتی که ایراد از شبکه توزیع برق باشد) و تمامی صدماتی که به علت عدم کارکرد مناسب شبکه توزیع و انتقال برق به وسایل برقی خانگی وارد شود، مشخص نبود تا اینکه سامانه‌ای تحت عنوان «سامانه ثبت و اعلام خسارت ناشی از برق مشترکین خانگی» به آدرس http://tavanir.parsianinsurance.com  راه‌اندازی شد.
با مراجعه به این آدرس با صفحه‌ای مواجه می‌شویم که امکان ثبت نام در آن وجود دارد و مشترکان می‌توانند پس از ثبت نام، با دریافت نام کاربری و رمز عبور نسبت به درج خسارت‌های وارد‌شده به لوازم برقی خانگی خود گزارش دهند. این گزارش‌ها رسیدگی شده و نتایج آن به شماره تماسی که کاربر در زمان ثبت نام وارد کرده، اعلام می‌شود.

دیدگاه‌های دیگران

م
محسن |
مخالف 0 - 0 موافق
باسلام به سایت فوق مراجعه نمودم اول که ثبت نام ندارد و دوم با این پیغام روبرو میشوید. سامانه خسارات حوادث ناشی از برق مشترکین خانگی بیمه پارسیان "اطلاعيـه" مشتركين محترم برق خانگی شهری و روستایی سراسر كشور جمهوري اسلامي ايران با سلام، بدین وسیله به اطلاع مي رساند قرارداد "بيمه حوادث ناشي از برق مشتركين خانگي شهري و روستايي" صادره در شرکت بیمه پارسیان، تنها حوادث واقع شده در بازه زمانی مورخ 1394/01/01 لغایت 1394/12/29 را تحت پوشش قرار داده است. لذا خسارات حادث شده خارج از بازه زمانی مذکور می بایست از طریق شرکت های توزیع نیروی برق استانی پیگیری گردد.

تعداد بازدید :  247