شماره ۱۴۵۲ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۷ تير
صفحه را ببند
عدد روز

17درصد گرانی مجاز کالاهای خارجی

علی عوض‌پور دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: هر واحد صنفی بین ۷ تا ۱۷‌درصد می‌تواند برای کالا‌های وارداتی افزایش قیمت دهد و بیشتر از آن تخلف است. دبیرکل اتاق اصناف ایران، در خصوص نظارت بر بازار گفت: بازرسی از وظایف اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی است که به‌طور دقیق سازماندهی شده و در مقاطع مختلف با توجه به افزایش تقاضا به صورت خاص صورت می‌گیرد. همچنین تخلفات اصناف پرونده‌هایی را تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع داده‌ایم. او در این زمینه ادامه داد: ماموریت اصلی بازرسان، رصد قیمت، نظارت بر ارایه فاکتور و گران‌فروشی است. گشت‌های تعزیرات حکومتی در سطح شهر با گران‌فروشی برخورد می‌کند.

57 هزار مگاوات رکورد دوباره مصرف برق در ایران

پیک مصرف برق کشور در ‌سال ۹۷ برای دومین‌بار از مرز ۵۷‌هزار مگاوات عبور کرد. وزارت نیرو اعلام کرد که به‌رغم هشدارهای مسئولان این وزارتخانه و اجرای تمهیدات متعدد در کشور ازجمله کاهش ساعات کاری ادارات برای صرفه‌جویی در مصرف برق، همچنان پیک مصرف به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. براساس اعلام رسمی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، پیک مصرف برق در روز  دوشنبه (25 تیرماه) به میزان 57‌هزار و 3 مگاوات گزارش شد، درحالی ‌که در‌ سال گذشته در همین زمان پیک مصرف 51‌هزار و 292 مگاوات بوده است. با وجود چنین شرایطی صرفه‌جویی ضروری است.

100 درصد افزایش قیمت خودروهای وارداتی

 به گفته علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران، به دنبال افزایش قیمت دلار، قیمت کالاهای مختلف ازجمله خودروهای وارداتی در‌ سال‌جاری تا صددرصد رشد را تجربه کرده است. فاضلی ادامه داد: واردات خودرو برعهده اصناف نیست
 و ثبت‌سفارش و تخصیص ارز در سایر نهادها صورت می‌گیرد. رئیس اتاق اصناف با تأکید بر این‌که «سیاست ممنوعیت واردات و ثبت‌سفارش خودرو از سوی این اتاق اعمال نمی‌شود»، افزود: ما تابع سیاست‌های دولت هستیم، اما درمجموع برای حل مشکل خودرو باید به روش‌های بهتری نسبت به ممنوعیت واردات توجه شود.
او همچنین تأکید کرد: اصناف آخرین زنجیره بازار هستند و بسیاری از مشکلات فعلی مربوط به گران‌فروشی از کنترل آنها خارج بوده است.


تعداد بازدید :  175