شماره ۱۴۵۲ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۷ تير
صفحه را ببند
زنبیل

افزایش ۱۰‌درصدی قیمت لبنیات
مهر| احمد مقدسی، رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی گاوداران کشور با بیان این‌که قیمت شیرخام ۱۵۷۰ تومان تعیین شده و منتظر امضا و ابلاغ این مصوبه هستیم، گفت: بر این اساس قیمت لبنیات نیز ۹ تا ۱۰‌درصد گران می‌شود.» مقدسی در ادامه می‌گوید: «سازمان حمایت با بررسی همه شواهد و مستندات موجود این قیمت را تعیین کرده و درحال حاضر منتظر امضا و ابلاغ آن توسط ۹ ارگان مربوطه ازجمله وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، سازمان برنامه و بودجه، اعضای ستاد تنظیم بازار و غیره هستیم. قیمت تمام‌شده تولید هر کیلوگرم شیرخام در دامداری ۱۵۶۳ تومان است و با نرخی که تعیین‌شده دامداران ۷تومان بابت هر کیلوگرم سود می‌کنند.»

آدامس ایرانی گران شد
ایسنا| بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی سه‌ماهه نخست‌ سال‌جاری، در این مدت ۴۵۳ تن آدامس ایران به ارزش 2‌میلیون و ۱۸۰‌هزار دلار از ایران صادر شده است. مشتریان آدامس ایرانی در این مدت کشورهای افغانستان، ارمنستان، امارات‌متحده‌عربی، انگلستان، بحرین، پاکستان، تانزانیا، ساحل عاج، عراق، عمان، قطر، کنیا، کویت و هلند بوده‌اند. این درحالی است که در همین مدت در ‌سال گذشته بیش از ۹۰۰ تن آدامس از ایران به کشورهای خارجی صادر شده بود و ارزآوری این صادرات برای ایران نیز 3‌میلیون و ۵۰۰‌هزار دلار بوده است. درواقع می‌توان گفت آدامس‌های صادراتی ایران گران‌تر شده است.

نمایشگاه فولاد و ماشین‌آلات در تهران
تولیدکنندگان و صنعتگران حوزه متالوژی، فولاد، ریخته‌گری و تجهیزات و ماشین‌آلات وابسته به این صنعت از 16 الی 19 مرداد ماه با حضور در دهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته؛ نوین‌ترین تولیدات و خدمات خود را به نمایش می‌گذارند.در این نمایشگاه بیش از 120 شرکت داخلی و نمایندگانی از کشورهای  ترکیه، هند، چین آلمان، ایتالیا، هند و بلژیک در نمایشگاه حضور داشته و صنایع خود را با هدف انتقال تکنولوژی عرضه می‌کنند.

 


تعداد بازدید :  134