شماره ۱۴۵۲ | ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۷ تير
صفحه را ببند
سلطان لغو بازی سوپرجام از کشور گریخت؟

شهرام شهیدی طنزنویس

لابد شما هم شنیدید که سازمان لیگ فوتبال در روز سیزدهم فروردین ماه امسال اعلام کرد دیدار سوپرجام بین قهرمان لیگ برتر و قهرمان جام حذفی فوتبال، سه ماه‌واندی بعد و در روز 29 تیرماه برگزار خواهد شد. اما تیم استقلال در همین روزهای اخیر اعلام کرد به علت این‌که هنوز آماده نشده است، در دیدار سوپرجام شرکت نکرده و این دیدار باید به تاریخ دیگری موکول شود. مسئولان فدراسیون هم گفتند ‌ای به روی جفت چشم‌هایمان. سوپرجام را هروقت شما امر بفرمایید برگزار می‌کنیم. امر دیگری نیست؟ استقلالی‌ها هم گفتند: فعلا نه. مرسی. اَه!
می‌بینید اصولا کار بی‌برنامه در این کشور بهتر جواب می‌دهد، یعنی دوستان اگر کلی برنامه‌ریزی کنند برای انجام کاری عمرا اگر موفق شوند. این است که درخواست می‌کنیم لطفا برای کاهش تورم و پایین آمدن نرخ ارز و رونق اقتصاد و بارور کردن ابرها هم برنامه‌ای نداشته باشند. همین‌طور بی‌برنامه و قضاقورتکی پیش برویم‌ درصد موفقیتمان خیلی بیشتر از وقتی است که عزیزان برنامه‌ریزی کرده باشند!
حالا اگر به من باشد مسئولان سازمان لیگ را به سمت‌های دیگری هم منصوب می‌کنم. البته احتمالا این آقایان، اکنون هم دو شغله هستند و مثلا مدیریت یکی از خطوط هوایی کشور در دستان پرتوانشان است. چطور؟ خب فرض کنید وقتی پرواز تهران-ایلام به جای ساعت 6 صبح، ساعت 12 ظهر پرواز می‌کند، شما شک نمی‌کنید که مدیریت سازمان لیگ پشت ماجرای تأخیر باشد؟ احتمالا ساعت 4 صبح یکی از مدیران باشگاه استقلال زنگ زده گفته من دیشب خیلی فعالیت کردم و وزنه زدم. خلاصه گیج خوابم و عمرا در پرواز ایلام شرکت کنم. مدیریت سازمان لیگ هم فرموده این چه فرمایشی است؟ بلیت فروخته‌ایم که فروخته‌ایم. جرم که نکرده‌ایم. خیالتان تخت. بگیرید بخوابید زیرا که ما بیداریم!  اصلا شما هروقت اراده کنید و قدم رنجه کرده، تشریف بیاورید فرودگاه، آن وقت پرواز ایلام می‌پرد.
حالا همین امروز و فردا است که دوستان همه چیز را در مورد لغو بازی سوپرجام تکذیب کنند و کاسه‌کوزه را یا سر روزنامه‌نگاران بشکنند و بگویند لغو سوپرجام حاصل توهم ورزشی‌نویسان مطبوعات است و یا تیم رقیب را مقصر می‎دانند و می‌گویند آمادگی تیم رقیب مشکوک است و باید راستی‌آزمایی شود. چه بسا اصلا بگویند کدام بازی؟ بازی‌ای قرار نبوده برگزار شود؟ حتما شما هم تایید می‌فرمایید که تکذیب،  رمز موفقیت هر مدیری در ایران است. البته غیر از تکذیب و توپ را در زمین دیگران انداختن یک روش خوب دیگر هم سراغ داریم. یعنی ممکن است یکهو ناغافل، یک نفر را بازداشت کنند و بگویند نامبرده «سلطان لغو بازی‌ها» است و هنگام فرار از کشور، دو تُن لغو بازی همراهش بود. تعجب نکنید. در این کشور کار نشد ندارد. هرچند با کمال شرمندگی باید عرض کنم به همان اندازه که کار نشد ندارد، کار، شد هم ندارد! درواقع شدن هرکاری نیاز به کلی آسمون‌ریسمون بافتن دارد. خلاصه «همسایه‌ها یاری کنید تا فدراسیون فوتبال لیگ‌داری کند.»

 


تعداد بازدید :  215