شماره ۱۴۵۳ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۸ تير
صفحه را ببند
از هلدن کالفیلد تا محمدرضا احمدی

حسام حیدری طنزنویس

ور رفتن با اخبار فرهنگی – سینمایی - تلویزیونی  این هفته را با خبری «با پتانسیل بالا برای شوآف» آغاز می‌کنیم: «رمان ناتور دشت، 67ساله شد» به همین مناسبت نرخ استوری «رمان ناتور دشت روی میز در کنار فنجان قهوه» و «من درحالی‌که ناتور دشت در دست دارم و به افق خیره‌ شده‌ام و الکی مثلا حواسم نیست» در اینستاگرام با 12‌درصد افزایش به بالاترین حد خود در چند ماه اخیر رسید و دهان مخاطبین را جراحت داد. این درحالی است که تولید جملات قصار از جی.دی سلینجر و دیالوگ از هولدن کالفیلد نیز به بیشترین مقدار خود رسیده. هرچند که هنوز نتوانسته رکورد پروفسور سمیعی و حسین پناهی را بشکند.
خبر دیگر این‌که با پایان یافتن جام جهانی، مرکز پژوهش و افکارسنجی صداوسیما نتیجه یک نظرسنجی را اعلام کرده که بنابر آن 92‌درصد مردم از تسلط گزارشگران فوتبال در تلویزیون رضایت داشته‌اند. حالا دقیقا معلوم نیست که این 92‌درصد شامل جواد خیابانی و پیمان یوسفی هم می‌شود یا نه. خود جواد خیابانی در این رابطه گفته: «92‌درصد خیلی ‌درصد زیادیه، چون از 91‌درصد و حتی 90‌درصد هم بالاتره، ولی خب از 93 هم پایین‌تره. این نکته جالبه بدونید که 92‌درصد هنوز 8 تا صددرصد فاصله داره و این از جام جهانی‌ سال 2010 که ما اونجا آنگولا رو  یک – یک شکست دادیم، بی‌سابقه است.» پیمان یوسفی هم بعد از دیدن این خبر به خبرنگار شهرونگ گفت:   «خب علی ای‌حال من حیث المجموع انصافاااااا نتیجه خوبی بوده. هرچند که ‌درصد زیر صددرصد تو قاموس من نمی‌گنجه.»
خبر دیگرِ تلویزیونی ورزشی هم این‌که صداوسیما علیرضا فغانی داور افتخارآفرین کشورمان را ممنوع‌التصویر کرد و برای مراسم استقبال از فغانی دوربین و گزارشگری از تلویزیون نرفته است. هر چند ممنوع‌التصویری را تکذیب کردند اما کلا الان ماجرا طوری شده که هرکسی به یک میزان بالایی از موفقیت می‌رسد توسط صداوسیما ممنوع‌التصویر می‌شود. دیالوگ چند ‌سال بعد دو مادر:  
ـ راستی پسرت چطوره خواهر؟ درساش رو خوب می‌خونه؟
+ آره خیلی داره تلاش می‌کنه. البته هنوز ممنوع‌التصویر نشده ولی با این پشتکاری که من ازش می‌بینم‌ سال دیگه ممنوع‌التصویری رو شاخشه.
خبر خداحافظی عادل فردوسی‌پور از صداوسیما هم خبر جالبی بود که البته خیلی زود تکذیب شد. محمدرضا احمدی ماجرا را این طوری تعریف می‌کند: «من وقتی نامه خداحافظی آقا عادل رو خوندم داشتم یه چرخی تو اپلیکیشن روبیکا می‌زدم. آخه می‌دونید با نصب این اپلیکیشن می‌تونید روزانه در قرعه‌کشی شونصد خودروی شاسی بلند و پونصد ساعت مچی و دیواری شرکت کنید. بعد خواستم زنگ بزنم به آقا عادل و بپرسم که این خبر درسته؟ که یکدفعه یادم افتاد که از آپ شارژ نخریدم و گوشیم شارژ نداره. فکر کنم حتما همه‌تون می‌دونید که با گرفتن کد ستاره 666 مربع می‌تونید شارژ بخرید و همه قبضاتون رو هم پرداخت کنید و تو قرعه‌کشی پونصد میلیونی ما هم شرکت کنید. حالا برید تقدیم برنامه رو ببینید و بیایید تا من بقیه ماجرا رو براتون تعریف کنم.»


تعداد بازدید :  268