شماره ۱۴۵۳ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۸ تير
صفحه را ببند
10 راه برای سریع‌ترشدن ویندوز 10

خیلی از کاربرها از ویندوز 10 می‌نالند. بهتر است بدانید ویندوز 10 از ویندوز 8 سریع تر است، اما 10 راه وجود دارد که اگر آنها را رعایت کنید، یک سیستم عامل سریع خواهید داشت.
 سیستم را خاموش کنید.
وقتی سیستم شما روشن و بدون انجام فعالیت رها شود و به خواب برود، بعد از تکان‌دادن موس و آغاز به کار زمان زیادی برای اجراشدن سیستم عامل و نرم‌افزارها صرف خواهد شد. خاموش‌کردن سیستم و دوباره روشن‌کردن آن راه‌حل بهتری است.
 به‌روزرسانی کنید.
آپدیت‌های ویندوز 10 را دست‌کم نگیرید. شاید به نظر شما بیهوده برسد و تغییری در سیستم‌تان ایجاد نشود اما آپدیت‌های مایکروسافت بشدت به بهینه‌سازی ویندوز و سرعت کارتان کمک خواهد کرد.
 برنامه‌های استارت‌آپ را چک کنید.
همزمان با بالاآمدن ویندوز، تعدادی نرم‌افزار به‌طور خودکار فعال می‌شوند. با زدن دکمه‌های کنترل+آلت+دیلیت وارد زبانه‌ استارت‌آپ شوید و نرم‌افزارهایی را که نیاز ندارید، غیرفعال کنید.
نرم‌افزار دیسک کلین‌آپ را اجرا کنید.
در منوی استارت این نرم‌افزار را که روی خود ویندوز وجود دارد، اجرا کنید و فایل‌های اضافی و سیستمی را که منجر به کندشدن سیستم شما می‌شود، با یک کلیک پاک کنید.
نرم‌افزارهای اضافی را پاک کنید.
در هنگام نصب ویندوز یا خرید سیستم‌تان کلی نرم‌افزار که حالا اصلا به دردتان نمی‌خورد، روی سیستم نصب کرده‌اید. حالا وقت آن است که به بخش پروگرمز در کنترل پنل بروید و هر نرم‌افزار اضافه‌ای که با آن کار نمی‌کنید را پاک کنید.
جلوه‌های ویژه را غیرفعال کنید.
ویندوز 10 دارای مقدار زیادی جلوه ویژه گرافیکی سنگین است. از منوی ویندوز به بخش سیستم بروید و در تنظیمات پیشرفته و تنظیمات عملکرد تیک مربوط به ویژوال افکت را بردارید. همین‌طور حذف جلوه‌های نوری شفاف در بخش تسکبار سرعت ویندوز شما را افزایش خواهد داد.
از ابزارها استفاده کنید.
ویندوز تعدادی نرم‌افزار پیش‌فرض برای بهینه‌سازی سیستم دارد. نرم‌افزارهای مرتب‌کردن دیسک، اسکن‌کردن به‌روزرسانی‌ها و چک‌کردن نرم‌افزارهای مخرب. از آنها استفاده کنید.
هزینه کنید
پول خرج کنید و ابتدا رم سیستم خود را ارتقا دهید. در مرحله دوم یک درایو اس.اس.دی بخرید و آن را به قطعات سیستم‌تان اضافه کنید. اگر با انجام همه‌ این کارها هنوز سرعت سیستم‌تان باب میل‌تان نیست، نیاز به انجام خریدهای اساسی‌تر و ارتقای کامل سیستم‌تان دارید.


تعداد بازدید :  250