شماره ۱۴۵۳ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۸ تير
صفحه را ببند
افتخاری قبل از اینکه اخراجش کنند، استعفا داد؛ توفیقی هم می‌رود
خمپاره وسط اردوگاه آبی
هواداران استقلال در سالی که بسیار به تیمشان امیدوار بودند، نگران آینده شده‌اند؛ با این شرایط احتمالا شاهد افول دوباره تیم شفر باشیم

شهروند| این یک حقیقت است که خاطرات تلخ هواداران استقلال از مدیریت افتخاری به مراتب بیشتر از خاطرات خوب آنهاست. محرومیت باشگاه از پنجره نقل و انتقالاتی،‌ ثبت بدترین شکست آسیایی مقابل العین،‌ فجایع رخ‌داده در دوران حضور منصوریان و اتفاقات تأسفباری که در ماجرای اختلافات رحمتی و ملکی و منصوریان رخ داد. کنارگذاشتن مجتبی جباری،‌ جداشدن کاوه رضایی، هزینه‌های سرسام‌آور برای جذب بازیکنانی که کمکی به استقلال نمی‌کردند. بالابردن قیمت بازیکنان و عملکرد بد در فصل نقل و انتقالات و از همه مهمتر فاصله‌گرفتن از رقیب سنتی یعنی پرسپولیس! اینها بخشی از سرفصل‌های ناراحت‌کننده دوران مدیریت افتخاری در استقلال است.
در شرایطی که پرسپولیس از نقل و انتقالات محروم است، مدیران باشگاه قرارداد اکثر ستاره‌های خود را تمدید کردند و بازیکنانی چون سروش رفیعی و مهدی ترابی را هم جذب کردند. برانکو در آرامش مطلق تیمش را آماده حضور در لیگ می‌کند و در چنین شرایطی امید ابراهیمی از استقلال جدا شد. سیدمجید حسینی هم در یک‌قدمی حضور در ترابزون اسپور قرار دارد. روزبه چشمی هم پیشنهادهای قابل توجهی از قطر دارد. سرور جباروف و مامه بابا تیام دو ستاره ازبکستانی و سنگالی باشگاه‌ هم البته برای تمدید قرارداد شروط عجیبی ارایه دادند.در چنین وضعیتی، اتفاقات مربوط به اردوی سوپرجام و دهان‌کجی مدیران استقلال به برنامه سازمان لیگ که زمینه‌ساز یک فاجعه و بحران بزرگ در جامعه فوتبال شد را هم اضافه کنید. مثل آب‌خوردن استقلالی‌ها جام قهرمانی را از دست دادند و به حریف سنتی واگذار کردند و مدیریت باشگاه بسیار بد عمل کرد و هزینه‌های زیادی هم روی دست مدیران وزارت ورزش گذاشت. البته فجایع نقل و انتقالاتی و تأثیر بسیار زیاد دلالان روی این مسأله هم از مدت‌ها قبل باعث شده بود فشارهای زیادی برای برکناری پندار توفیقی معاون و مسئول نقل و انتقالاتی باشگاه روی افتخاری وجود داشته باشد. مازیار ناظمی که در توییتر خود با اشاره به لورفتن شماره تلفن شخصی‌اش بین تماشاگران عصبانی استقلال با کنایه به توفیقی،‌ غیرمستقیم اعلام کرده بود که او به ‌زودی از استقلال جدا خواهد شد. جالب اینجاست که نماینده سابق ایرانی یک تیام در این مدت آدرس منزل وزیر ورزش و شماره تلفن برخی دیگر از مدیران همچون سعید فتاحی را بین هواداران معترض استقلال پخش کرد و این موضوع هم  باعث افزایش فشارها روی افتخاری شد.در چنین شرایطی طبیعی بود همه به شایعاتی که از مدت‌ها قبل درباره برکناری افتخاری بر سر زبان‌ها افتاده بود، توجهی ویژه داشته باشند و از آنجایی که او می‌دانست رفتنی است،‌ درنهایت تصمیم گرفت نامه استعفا را بنویسد. البته سناریوی تکراری هم این است که وینفرد شفر که بشدت از شرایط این روزهای استقلال مثل هواداران ناراضی است، در پستی اینستاگرامی از جدایی افتخاری انتقاد کرده و نوشته؛ در عصبانیت تصمیم نگیرید و خواهان ادامه حضور این مدیر شده است. این درحالی است که یکی از انتقادها به خود شفر این بوده که به خاطر قرارداد کارشناسی جام‌جهانی با تلویزیون خارجی تمرینات استقلال را شروع کرد و افتخاری هم مدیریت مناسبی در این زمینه نداشت. حالا هواداران از هر زمان دیگری نسبت به سرنوشت تیم محبوب خود نگران هستند و به وزارت ورزش انگ پرسپولیسی‌بودن می‌زنند، البته پیشکسوتان باشگاه نیز همراه با تماشاگران با پرداختن به این مسائل آتش اختلافات را بیشتر کرده‌اند و در کل معلوم نیست بعد از جدایی افتخاری و پندار توفیقی در این تیم چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و سرنوشت ستاره‌های تیم چه خواهد شد.


تعداد بازدید :  1205