شماره ۱۴۵۳ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۸ تير
صفحه را ببند
مربی دفاع شخصی به اتهام آزار و اذیت یک کودک بازداشت شد
تجاوزی دیگر این‌بار در شیراز

شهروند|  خبر کوتاه بود و تکان‌دهنده. تجاوز هولناک دیگر این‌بار در شیراز. یک مربی ورزشی متهم اصلی این پرونده است. پرونده‌ای که هرچند تاکنون یک شاکی دارد، اما گفته می‌شود تعداد قربانیان این حادثه بیش از اینهاست.
ترس از آبرو باعث شده تا خانواده‌هایی که فرزندان نوجوانشان در قربانی نقشه‌های کثیف مربی ورزشی شده‌اند، از مطرح‌کردن شکایت صرف‌نظر کنند.  از سوی دیگر، مقامات قضائی استان فارس با  تأیید تجاوز مربی ورزشی در شیراز از دستگیری متهم 40ساله و صدور کیفرخواست خبر داده‌اند. در این اطلاعیه آمده است که متهم این پرونده هیچ سابقه کیفری نداشته و تاکنون فقط خانواده یک پسربچه 10ساله شکایت کرده‌اند. از سوی دیگر اما، برخی خبرها در شبکه‌های مجازی از تعداد بیشتر قربانیان این حادثه حکایت دارد.
همه چیز از پیج اینستاگرامی یک فعال اجتماعی و مستندساز شروع شد. این‌که مادر یکی از نوجوانان، تماس گرفته و ماجرا را برای او شرح داده است، این‌که فرزند10ساله‌اش چگونه از سوی مربی دفاع شخصی آزار و اذیت جنسی شده و به او تجاوز شده است. مستندات و مدارک پزشک قانونی حرف‌های این مادر را تأیید می‌کرد. در پیگیری‌های بعدی هم مشخص شد که چند نوجوان دیگر هم سرنوشت تلخ مشابهی را از سرگذرانده‌اند، اما خانواده‌های آنها به دلیل ترس از بی‌آبرویی حاضر نیستند شکایت کنند.
پسربچه 10ساله‌ای که مادرش برای نخستین‌بار پرده از این حادثه هولناک برداشت، درباره جزییات این حادثه گفته است: «آن روز مربی‌ام کلاس را زودتر تعطیل کرد. من هم رفتم تا لباس‌هایم را عوض کنم، اما او جلویم را گرفت و گفت باید بمانم تا بیشتر تمرین کنیم. من هم به ورزش به‌خصوص دفاع شخصی خیلی علاقه دارم. ماندم و تمرین شخصی شروع شد. چند ضربه‌ای بین ما ردوبدل شد تا این‌که ضربه محکمی به کمرم زد و من روی زمین افتادم، ضربه‌ او به نحوی بود که نمی‌توانستم پاهایم را تکان بدهم...» پزشکی قانونی هم تجاوز به این کودک 10ساله را تأیید کرده است. مستندات و مدارک لازم هم دراختیار مسئولان قضائی قرار گرفته است.
به دنبال رسانه‌ای‌شدن این حادثه، دادستان شیراز در واکنش به این حادثه از دستگیری متهم خبر داد. علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب شیراز در این‌باره گفت: «متهم ۴۰ساله و فاقد سابقه کیفری است که پس از اقدام مجرمانه خود بلافاصله دستگیر و هم‌اکنون با قرار بازداشت در زندان به سر می‌برد. برای متهم قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادرشده پرونده هم‌اکنون در محاکم کیفری یک استان فارس مطرح و درحال رسیدگی است.»
 صالحی همچنین از لغو مجوز فعالیت‌های ورزشی متهم خبر داد و در این‌باره گفت: «در این پرونده تنها یک‌نفر شاکی است و تاکنون شاکی دیگری از متهم طرح شکایت نکرده است. با این وجود اما برای متهم قرار نظارت قضائی و منع کامل از فعالیت ورزشی و مربی‌گری صادر و مجوز فعالیتش لغو می‌شود.»
اما به نظر می‌رسد این پرونده تعداد قربانیان بیشتری داشته باشد. بنابر اعلام برخی افراد مطلع، متهم این پرونده رفتار مشابهی با نوجوانان باشگاه ورزشی داشته است، اما خانواده‌های آنها به دلیل حفظ آبرو حاضر به شکایت‌کردن نیستند. مشابه همین حادثه هم چندی پیش در یکی از دبیرستان‌های پسرانه تهران رخ داد که با توجه به حساسیت‌های زیادی که درپی داشت، به‌طور خاص در دستور کار قرار گرفت  و درنهایت چند روز پیش متهم به 10‌سال حبس و شلاق محکوم شد. 


تعداد بازدید :  1188