شماره ۱۴۵۴ | ۱۳۹۷ شنبه ۳۰ تير
صفحه را ببند
ذره‌بین

 شنای مرگ در ساحل چاف و چمخاله
شهروند| ۳ نوجوان روز پنجشنبه در سواحل چاف و چمخاله لنگرود غرق شدند. یک نوجوان ۱۶ساله اهل املش، یک نوجوان ۱۷ساله اهل روستای سالکویه و یک نوجوان ۱۷ساله دیگر اهل املش در منطقه شنا ممنوع در محدوده چمخاله لنگرود غرق شدند. این نوجوانان به دلیل آشنانبودن با فن شنا و طوفانی‌بودن دریای خزر به کام مرگ رفتند. مهدی ولی‌پور مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان درباره جزییات این حادثه گفت: حوالی ساعت چهار صبح پنجشنبه در منطقه‌ای از ساحل چاف و چمخاله شهرستان لنگرود سه نوجوان بومی به علت بی‌احتیاطی هنگام شنا دچار حادثه شده و غرق شده‌اند. پس از وقوع این حادثه که اوایل صبح در سواحل چاف و چمخاله شهرستان لنگرود به وقوع پیوست، نیروهای جمعیت هلال‌احمر پس از دریافت گزارش حادثه به سرعت به محل مورد نظر اعزام شدند.
ولی‌پور با بیان این‌که این سه نوجوان به همراه خانواده خود در محل حضور داشتند، افزود: جسد ‌یکی از این سه‌نفر با تلاش نیروهای جمعیت هلال‌احمر از دریا به ساحل منتقل شد اما از سرنوشت دو نوجوان دیگر این حادثه اطلاعی در دست نبود. وی از ادامه عملیات جست‌وجو توسط نیروهای جمعیت هلال‌احمر خبر داد و بیان داشت: نیروهای امدادونجات جمعیت هلال‌احمر در منطقه  حضور داشتند و عملیات جست‌وجوی پیکر دو نوجوان دیگر توسط آنها ادامه داشت تا این‌که اجساد دو نوجوان 17ساله دیگر نیز شامگاه پنجشنبه پس از ساعت‌ها جست‌وجو با کمک امدادگران جمعیت هلال‌احمر و سایر نیروهای کمکی پیدا شد. برای یافتن جسد این 2 جوان نیروهای اورژانس، نجات غریق، فرمانداری و پلیس همکاری داشتند. امدادرسانی به 2نفر از خانواده‌های این غرق‌شدگان به دلیل ناراحتی تنفسی از سوی امدادگران جمعیت هلال‌احمر استان گیلان انجام گرفت. مدیرعامل هلال‌احمر گیلان در مورد این‌که چرا این افراد در آن ساعت از روز اقدام به شنا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اقدام خطرناک این افراد با وجود این‌که با خانواده خود ‌نیز در منطقه حضور داشتند، مسأله‌ای است که هنوز برای ما بدون پاسخ مانده‌ است. ولی‌پور در پاسخ به این سوال که آیا این اتفاق در داخل طرح‌های سالم‌سازی رخ داده یا خیر، گفت: اصولا در آن ساعت از روز طرح‌های سالم‌سازی هنوز فعالیت روزانه خود را آغاز نکرده‌اند و این افراد بدون درنظرگرفتن ایمنی لازم به این عمل خطرناک دست زدند.

سقوط دختر 13 ساله از طبقه چهارم
دختر 13ساله‌ای در حادثه سقوط از طبقه چهارم یک ساختمان مسکونی به طرز ناباورانه‌ای از این حادثه جان سالم به‌در برد.
وقوع این حادثه ساعت 20: 09 روز پنجشنبه طی تماس تلفنی شهروندان با سامانه 125 اطلاع داده شد که ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران بی‌درنگ نیروهای عملیات ایستگاه 95 را به محل حادثه واقع در نازی‌آباد، خیابان شیرمحمدی رهسپار کرد.
بررسی‌ها نشان می‌داد یك دختر 13ساله به علت نامعلومی از تراس طبقه چهارم ساختمان مسكونی 4 طبقه‌ای به داخل حیاط منزل سقوط كرد ولی از این اتفاق به طرز عجیبی جان سالم به‌در برد.
این دختر از ناحیه سر، دست‌وپا دچار شکستگی و مصدومیت شده بود که آتش‌نشانان پس از حضور در محل و درخواست یك دستگاه اورژانس جهت انتقال مصدوم به بیمارستان، محل را ایمن کرده و همچنین فرد مصدوم را برای انتقال به آمبولانس اورژانس آماده کردند.


تعداد بازدید :  336