شماره ۱۴۵۴ | ۱۳۹۷ شنبه ۳۰ تير
صفحه را ببند
تریبون

آیا مردم اروپا می‌پذیرند؟
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان گفت: «ایران نباید تنها طرف حاضر در برجام باشد که هزینه کرده است؛ اروپا هم باید برای هزینه‌کردن آماده باشد. گاهی نه یک کشور بلکه یک شخص یا گروه تصمیم‌ها را براساس منافع شخصی می‌گیرند و انتظار دارند که همه پیروی کنند.» او در گفت‌وگو با خبرنگار یورونیوز گفت: «اکنون به‌خصوص بعد از دیدار ترامپ و پوتین نگرانی‌هایی در آمریکا مشاهده می‌شود که ترامپ لزوما منافع ملی آمریکا را دنبال نمی‌کند. حتی اگر به‌ دنبال منافع ملی آمریکا می‌بود، آیا مردم اروپا می‌پذیرفتند که منافع ملی آمریکا بر روند تصمیم‌گیری در اقتصاد جهانی چیرگی داشته باشد؟ این سوالی است که شرکت‌های اروپایی باید از خود بپرسند. همه شرکت‌های اروپایی سهامدار آمریکایی ندارند. شرکت‌های اروپایی بسیاری وجود دارند که نه معامله‌ای با آمریکا دارند و نه تعلق و حضوری در آن کشور.»

تشکیل اتاق فکر کلید خورد
محمود واعظی، رئـــیس‌دفـــــــتـر رئیــس‌جمــهوری، در خصــوص بکارگیری نخبگان در بدنه دولت و ترمیم کابینه به انتخاب گفت: «آقای رئیس‌جمهوری در جلسه‌ای از تمامی وزرا و اعضای کابینه خواست که ارتباط خود را با اعضای هیأت علمی،‌ دانشگاهیان، صاحب‌نظران و نخبگان کشور از گذشته بیشتر کنند و از آنان نظرخواهی کنند.» او در ادامه گفت: «آقای روحانی به اعضای دولت توصیه کردند که جلسات جانبی با نخبگان جامعه داشته باشند و اتاق فکری را با حضور آنان تشکیل دهند.»

برخی به دنبال تثبیت دلار 9 هزار تومانی هستند
حسین راغفر، اقتصاددان: همین تصویب بازار ارز ثانویه نشان دهنده این موضوع است که برخی در بانک مرکزی و مجلس به دنبال ثابت نگه‌داشتن دلار ۹ هزار تومانی هستند چون منافع آنها در این بازار است‌.از این بازار سود می بردند. روحانی چند بار اعلام کرد در دولت قبل ۲۲ میلیون یورو از کشور خارج شده اما قوه قضاییه هیچ واکنشی نشان نداد.


تعداد بازدید :  178