شماره ۱۴۶۵ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۱ مرداد
صفحه را ببند
آشنایی با پرطرفدارترین ورزش‌های دنیا
یک توپ، چند بازیکن، میلیون‌ها طرفدار

ورزش کردن برای سلامتی مفید است اما دنبال کردن مسابقات ورزشی را تنها می‌توان در قلمرو سرگرمی بررسی کرد. مسابقات قهرمانی و ورزشی در بخش باشگاهی و ملی در سرتاسر جهان طرفداران خاص خود را دارد، اما اینکه از میان همه ورزش‌ها کدام یک در جهان پرطرفدارتر هستند، سوالی است که در ادامه به آن پاسخ می‌دهیم.
فوتبال
حدس این که ردیف نخست پرطرفدارترین‌ها به کدام ورزش می‌رسد چندان کار سختی نیست. بر اساس تخمین‌ها و برآوردهای انجام‌شده، فوتبال در حدود ۴ میلیارد طرفدار در سراسر دنیا دارد. فوتبال نوینی که اکنون می‌شناسیم، برای اولین بار در انگلستان زاده شد.
کریکت
دومین ورزش پرطرفدار دنیا 5/2 میلیارد هوادار دارد. کریکت در انگلستان و قرن شانزدهم ابداع شد. این ورزش نیز مثل فوتبال دارای دو تیم و هر تیم متشکل از ۱۱ نفر است. کریکت در کشورهایی مانند هند، سریلانکا، بنگلادش، پاکستان و استرالیا که پیشتر مستعمره‌ انگلستان بودند، بسیار محبوب است.
هاکی روی چمن
این ورزش نیز توانسته چیزی در حدود ۲ میلیارد هوادار در سطح جهان به خود اختصاص دهد. عمده حامیان هاکی روی چمن در اروپا، آفریقا، آسیا و استرالیا هستند. ورزش هاکی روی چمن برای اولین بار در انگلستان پابه‌عرصه گذاشت.
تنیس
شاید برایتان جالب باشد که بدانید این ورزش شیک با یک میلیارد نفر هوادار در سراسر جهان، یکی از ورزش‌های پرطرفدار عصر حاضر به شمار می‌رود. بازی تنیس نوینی که اکنون در دنیا وجود دارد، اولین بار در فرانسه پا به عرصه وجود گذاشت.
والیبال
والیبال چیزی در حدود ۹۰۰ میلیون هوادار در سراسر جهان به خود اختصاص داده است. این ورزش توسط ویلیام جی مورگان در سال ۱۸۹۵ در آمریکا ابداع شد. او برای ابداع والیبال، عناصری از ورزش‌های بسکتبال، تنیس، هندبال و بیسبال را به عاریت گرفت.
تنیس روی میز
۸۷۵ میلیون هوادار در سراسر دنیا این ورزش را دنبال می‌کنند. تنیس روی میز برای اولین بار در انگلستان و قرن نوزدهم زاده شد. این ورزش به‌طور گسترده با عنوان پینگ پنگ نیز شناخته می‌شود. کره جنوبی، سوئد و چین کشورهای سرآمد در این ورزش هستند.
بسکتبال
این ورزش بر اساس برخی تخمین‌ها در حدود ۸۲۵ میلیون هوادار در سراسر جهان دارد. بسکتبال توسط دکتر جیمز نای‌اسمیت در ماساچوست آمریکا ابداع شد. او بسکتبال را به‌عنوان جایگزینی برای فوتبال آمریکایی معرفی کرد، چراکه قابلیت انجام در محیط‌های بسته را داشت.
بیسبال
اکثر قریب به اتفاق 500 میلیون هوادار تخمین زده شده برای بیسبال، در آمریکا، جزایر کارائیب و ژاپن زندگی می‌کنند. در بازی بیسبال هر تیم دارای ۹ بازیکن است.
راگبی
تعداد تخمینی هواداران این ورزش، چیزی در حدود ۴۷۵ میلیون نفر در سراسر جهان است. در هر تیم راگبی ۱۵ بازیکن حضور دارند که بایستی توپ را با همکاری یکدیگر به خط پایان برسانند.
گلف
عمده هواداران این ورزش که 450 میلیون نفر تخمین زده شده‌اند در اروپای غربی، آسیای شرقی و آمریکای شمالی هستند. گلف برای اولین بار در اسکاتلند ظهور کرد و سپس وارد بریتانیا شده و از آن‌جا نیز به دیگر نقاط جهان رفت.


تعداد بازدید :  463