شماره ۱۴۶۵ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۱ مرداد
صفحه را ببند
نادال پردرآمدترین تنیسور حرفه‌ای جهان
رافائل نادال اسپانیایی بالاتر از فدرر و جوکوویچ پردرآمدترین تنیسور جهان است

مجله فوربس با انتشار آمار و ارقامی اعلام کرد که رافائل نادال، مرد شماره دو تنیس جهان از لحاظ کسب درآمد در رده نخست تنیسورهای حرفه‌ای جهان قراردارد. راجر فدرر، تنیس‌باز سوییسی و نواد جوکوویچ تنیس‌باز صربستانی در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. نادال که پیشتر برنده مسابقات تنیس اوپن فرانسه شده بود، حالا راهی آمریکا می‌شود تا در مسابقات تنیس اوپن آمریکا شرکت کند.
جایزه‌ای که برای این مسابقات در نظر گرفته است ‌4‌میلیون و 900‌هزار دلار است که به هر کدام از تنیسورهای زن و مرد که پیروز مسابقات شوند مبلغ 3‌میلیون و 800‌هزار دلار جایزه تعلق می‌گیرد. به نظر می‌رسد که این مسابقات ممکن است در رده‌بندی پردرآمدترین تنیسورهای جهان تغییراتی ایجاد کند.
نکته قابل توجه این است که نادال بیشتر پیروزی‌هایش را در زمین‌های خاک‌ رس به دست آورده است. او در مونته کارلو، بارسلونا و رم به پیروزی رسید و در مسابقات تنیس رولاند گاروس نیز پادشاه این زمین مسابقه است.
در آماری که مجله فوربس منتشر کرده درآمد تنیسورهای مطرح به شرح ذیل است:  
1- رافائل نادال با درآمد 6‌ میلیون و 717‌ هزار دلار
2- راجر فدرر با درآمد 5‌میلیون و 88 هزا ر دلار
3- نواک جوکوویچ با درآمد 4‌میلیون و 330‌ هزار دلار
4- آلکساندر زورو با درآمد 3‌میلیون و 960‌ هزار دلار
5- خوان مارتین دل پوترو با درآمد 3‌میلیون و 407‌ هزار دلار
6- مارتین سیلیچ با درآمد 3‌میلیون و 218 ‌هزار دلار
7- جان ایسنر با درآمد 3‌میلیون و 78 هزا ر دلار
8- دومنیک تیم با درآمد 3‌میلیون و 34‌ هزار دلار
9- کوین اندرسون با درآمد 2‌میلیون و 901 هزا ردلار
10- دیگو شوارتزمن با درآمد یک میلیون و 599 هزار دلار
راجر فدرر در آغاز فصل و بعد از پیروزی در مسابقات اوپن استرالیا از لحاظ درآمد در رده نخست تنیسورهای مطرح جهان قرار داشت؛ اما بعد از اینکه او نتوانست در جمع چهار نفر آخر مسابقات تنیس ویمبلدون قرار گیرد، از رده نخست نزول کرده و جای خود را به نادال داد.
این نخستین‌بار است که نواک جوکوویچ از لحاظ میزان درآمد در جمع یه نفر نخست جدول قرار می‌گیرد. او بعد از پیروزی در ویمبلدون تا این رده بالا آمده است. جوکوویچ تا پیش از اینکه وارد مسابقات ویمبلدون شود از آسیب‌دیدگی آرنج رنج می‌برد و حتی ممکن بود نتواند در این مسابقات نمایش خوبی از خود نشان دهد؛ اما درنهایت او موفق‌ شد جام ویمبلدون را به خانه ببرد و مبلغ 2‌میلیون و 250‌ هزار دلار جایزه بگیرد.
جان ایسنر یکی دیگر از تنیسورهایی است که پیشرفت محسوسی در جدول پردرآمدترین تنیسورهای جهان داشته است. او در مسابقات ویمبلدون به مرحله نیمه نهایی رسید. پیش از آن نیز توانسته بود در مسابقات تنیس اوپن آتلانتا به قهرمانی برسد.


تعداد بازدید :  460