شماره ۱۴۶۵ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۱ مرداد
صفحه را ببند
سندی بر دروغ‌پردازی‌های ترامپ

تازه‌ترین تجزیه‌وتحلیل سخنان رئیس‌جمهوری آمریکا نشان می‌دهد که او با گذشت ۵۵۸ روز از زمان ورود به کاخ‌سفید ۴۲۲۹ ادعای غلط یا مغلطه داشته است.
روزنامه واشنگتن پست در تازه‌ترین آمارها از بررسی میزان حقیقت‌بودن سخنان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گزارش داد. با گذشت ۵۵۸ روز او ۴۲۲۹ ادعا مطرح کرد که فقط طی دوماه افزایش ۹۷۸ موردی نشان می‌دهد. به عبارت دیگر، او روزانه به‌طور متوسط ۷.۶ ادعا مطرح کرده است.
از ابتدای آغاز این پروژه برای ۱۰۰ روز نخست ریاست‌جمهوری ترامپ، او روزانه ۴.۹ ادعا مطرح کرد، اما به مرور زمان میزان ادعاهای روزانه او افزایش یافت. در حقیقت رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه‌های ژوئن و ژوئیه روزانه به‌طور متوسط ۱۶ ادعا مطرح کرده است. به بیان دیگر، ترامپ در نخستین‌ سال ریاست‌جمهوری خویش ۲۱۴۰ ادعای غلط یا گمراه‌کننده داشت و اکنون، تنها 6ماه پس از آن، آمارهای او حدودا دو برابر شده است.
اظهارات گمراه‌کننده درباره مالیات‌ها که اکنون به ۳۳۶ مورد رسیده هم جزیی از سخنرانی‌های ترامپ است. او ۸۸ دفعه به اشتباه تاکید کرده که بزرگترین کاهش مالیاتی تاریخ آمریکا را تصویب کرده است.  
رئیس‌جمهوری آمریکا در حوزه سیاست خارجی هم مکررا درباره هزینه‌های ناتو مرتکب خطا می‌شود. او بیش از ۶۰ مرتبه به غلط گفته است که ایالات متحده حدود ۹۰‌درصد هزینه‌های این ائتلاف نظامی را پرداخت می‌کند و این‌که سایر اعضای ناتو پول بدهکار هستند. اما او هزینه‌های دفاعی کلی را با وظایف ناتو و ایالات متحده اشتباه می‌گیرد و این درحالی است که بسیاری از متحدان ناتو مسئولیت‌های جهانی دارند.

 


تعداد بازدید :  164