شماره ۱۴۶۵ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۱ مرداد
صفحه را ببند
عدد روز

9.1 میلیون چک مبادله شد

 مهر| حدود ۹.۱‌میلیون فقره چک به ارزشی حدود ٧٨٠‌هزار‌میلیارد ریال در خردادماه ١٣٩٧، در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۸.۲‌درصد و ۱.۸‌درصد کاهش نشان می‌دهد. ۵۳.۳‌درصد از تعداد چک‌های مبادله‌ای کل کشور در خردادماه ١٣٩٧، در سه استان تهران، اصفهان و خراسان‌رضوی مبادله شده است .حدود ۷.۸‌میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر ٦٤٥‌هزار‌میلیارد ریال در خردادماه ١٣٩٧، درکل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۸.۴‌درصد و ۱.۴‌درصد کاهش نشان می‌دهد. بالغ بر ۱.۳‌میلیون فقره چک به ارزشی حدود ١٣٥ هزارمیلیارد ریال در خردادماه ١٣٩٧، در کل کشور برگشت داده شده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۷‌درصد و ۳.۳‌درصد کاهش نشان می‌دهد.

10 روز دیگر خاموشی‌ها به پایان می‌رسد

محمودرضا حقی‌فام سخنگوی صنعت برق کشور گفت: علی‌رغم اینکه درجه حرارت کاهش زیادی پیدا نکرد، اما میزان خاموشی‌ها نسبت به دوهفته گذشته ۴۷‌درصد و نسبت به هفته اخیر ۳۰‌درصد کاهش یافته است و پیش‌بینی می‌شود که نهایتا تا ۲۰ مردادماه خاموشی‌ها به صفر برسد. البته این مسأله متاثر از برخی عوامل همچون درجه حرارت است. او با بیان اینکه پیک مصرف شبکه سراسری به ۵۷‌هزار و ۹۷ مگاوات رسیده است، اظهار کرد:   از ۲۰ تیرماه با اعمال مدیریت مصرف میزان بار افزایش نیافت که این مقدار کمتر از سه‌درصد پیک شبکه سراسری در ‌سال گذشته است. به گفته او، در استان بوشهر، خوزستان، جنوب ایلام، میزان خاموشی‌ها به صفر رسیده و در سیستان‌وبلوچستان، قم و تهران و شمال کشور میزان خاموشی‌ها تا حد محسوسی کاهش یافته است.

90 درصد کاهش بازدهی کاریابی‌ها به دلیل کمبود شغل

بابک ‌هاشمی‌پور، رئیس کانون کاریابی‌های کشور از کاهش 90‌درصدی عملکرد کاریابی‌ها به دلیل کمبود شغل خبر داد و گفت: به‌خصوص در یکی دوماه گذشته به دلیل تعطیلی کارگاه‌ها،‌ تعدیل نیرو و کاهش تولید به دلیل نبود مواد اولیه فرصت‌های شغلی کمتری به کاریابی‌ها معرفی می‌شود و اگر قبلا هر کاریابی مثلا می‌توانست 50 تا 60 شغل در ماه برای مراجعان پیدا کند، الان این میزان به 5 یا 6 مورد رسیده است.
او به فارس توضیح داد: در یکی دوماه اخیر، مراجعه به کاریابی‌ها بسیار کم شده؛ چراکه امیدی به پیداکردن شغل از سوی افراد جویای کار نیز پایین آمده است؛ حتی اگر شغلی به کاریابی‌ها معرفی می‌شود، آن‌قدر شرط و شروط و گزینه‌های مختلف می‌گذارند که پیداکردن فرد مناسب برای آن مشکل می‌‌شود.

 


تعداد بازدید :  224