شماره ۱۴۶۵ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۱ مرداد
صفحه را ببند
شهرداری برای احیای حقوق مادی و معنوی بانوان گام بر می دارد

شهردار اصفهان« آگاه شدن و آگاهی بخشی» را کلید واژه رشد جامعه دانست و گفت: مدیریت شهری سعی دارد زمینه و بستر مساعدی برای رشد شخصیت بانوان و احیای حقوق مادی و معنوی این قشر را فراهم کند و مدیران شهری در این راستا گام بر می دارند. به گزارش خبرنگار ما از اصفهان، قدرت الله نوروزی در نخستین جلسه شورای راهبردی امور بانوان و خانواده شهرداری در قالب سلسه نشست های" اصفهان فردا" اظهار کرد: تاکنون سی و چهار نشست از سلسه نشست های اصفهان فردا با حضور اصناف، اقشار مختلف جامعه و فرهیختگان به منظور استفاده از نقطه نظرات و مشارکت مردمی در امور شهر به صورت کارشناسی برگزار شده است.
وی با اشاره به برگزاری نخستین جلسه شورای راهبردی امور بانوان و خانواده شهرداری افزود: شایسته سالاری از سیاست های کلان مدیریت شهری است که این مهم دارای مولفه های تعهد، تخصص، تجربه و عدالت است. شهردار اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهری به معیار شایسته سالاری توجه ویژه ای داشته است، ادامه داد: در مدت مدیریت فعلی شهری ، ۱۲ نفر از زنان توانمند بدون نگاه به حزب و گرایش خاصی در بخش‌های مختلف مدیریتی منصوب شده اند که دو نفر از آنها به عنوان شهردار منطقه و مدیرعامل سازمان انتخاب شدند. وی تاکید کرد: شهرداری اصفهان سعی دارد زمینه و بستر مساعدی برای رشد شخصیت بانوان و احیای حقوق مادی و معنوی این قشر را فراهم کند و مدیران شهری در این راستا گام بر می دارند.
نوروزی شبکه سازی برای شناسایی بانوان توانمند شهر را مهم دانست و افزود: باید حلقه اتصال بین بانوان نخبه و توانمند ایجاد شود تا شاهد رشد و توسعه اجتماعی در امور بانوان باشیم. شهردار اصفهان رشد جامعه را در گرو « آگاه شدن و آگاهی بخشی» برشمرد و تصریح کرد: رونق بخشی به کسب و کارهای خانگی با برپایی بازارچه ها همراه با خلاقیت و نوآوری می تواند کانون خانواده را تحکیم بخشد و علاوه بر این زنان را برای حضور در اجتماع آماده کند و به میدان آورد.
وی ارتباط دوسویه شورای راهبردی بانوان و خانواده را با شورای شهر اصفهان به منظور گسترده کردن شعاع فعالیت ها در حوزه بانوان مهم خواند و گفت: با همدلی، وحدت، صداقت و یکصدا شدن می توان شاهد تحولات خوبی در حوزه رشد جامعه زنان باشیم. مشاور راهبردی و دستیار اجرایی شهرداری اصفهان در ادامه این جلسه اظهار کرد: باید شهر برای بانوان زیست پذیر شود به طوری که نگاه ها و رویکردها تغییر کند. علیرضا صادقیان اضافه کرد: مدیریت شهری درصدد است میزان رضایت بانوان را در شهر افزایش دهد.


تعداد بازدید :  423