شماره ۱۴۶۵ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۱ مرداد
صفحه را ببند
چطور در این اوضاع بخندیم؟

این هفته یک خبر خوب داشتیم و یک اتفاق نگران‌کننده. خبر خوبمان این بود که خانم معتمدآریا داور جشنواره ونیز شد و اتفاق بدمان هم این بود که شرایط اقتصادی، گروهی از سینماگران را نگران کرده که مبادا مردم سینما را از زندگی خود حذف کنند. گرانی‌های ایجادشده بر حوزه‌های مختلف سینمای ایران مثل تولید، پخش و سالن‌های سینما تأثیر منفی گذاشته است، اما با همه اینها، حضور در سینما همچنان می‌تواند به‌عنوان یک مشوق مطرح شود و حال بد آدم‌ها را- برای ساعتی هم که شده- خوب کند. شاید آمار فروش فیلم‌های کمدی در این روزها گواهی بر این مسأله باشد. مردم حالا دنبال فیلم‌هایی‌اند که از دیدن آن شاد شوند.
برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، انتخاب روزهای سه‌شنبه کار منطقی‌ای به نظر می‌آید، چون در این روز بلیت سینماها از سوی سینماداران نیم‌بها اعلام شده تا افراد بیشتری بتوانند در سالن‌ها حاضر شوند.
بیایید به سینما به‌عنوان دریچه کوچک خوشبختی نگاه کنیم؛ دریچه‌ای که برای لحظاتی ما را از دنیای واقعی و تمام دردسرهایش رها و آزاد می‌کند! برای همین، در ادامه چهار فیلم کمدی که روی پرده سینماهاست را معرفی کرده‌ایم. انتخاب نهایی هم با خودتان.

15+ساله‌ها وارد شوند
بچه که بودیم، وقتی می‌دیدیم برای فیلمی رده سنی مشخص کرده‌اند و علامت «+» در کار است، فکرمان مشغول می‌شد و خودمان را به آب و آتش می‌زدیم تا بالاخره ببینیمش. حالا ابوالحسن داوودی فیلمی مثبت 15سال ساخته که مخاطب امروز سینما را می‌خنداند. داستان «هزارپا» از این قرار است که رضا و دوستش منصور که به کیف‌قاپی مشغول‌اند، از طریق مادرش متوجه می‌شود که دختر فردی پولدار نذر کرده که با یک جانباز ازدواج کند؛ برای همین رضا تصمیم می‌گیرد خود را به دختر برساند. رضا عطاران، جواد عزتی و سارا بهرامی از بازیگران هزارپا هستند.

ریسک حجازی‌فر در کمدی
«من اگه بخوام توی زندگیم موفق باشم، حتما نباید اون‌جوری به زندگی نگاه کنم که تو نگاه می‌کنی». این خلاصه «کاتیوشا» است؛ فیلمی به کارگردانی و نویسندگی علی عطشانی که حالا روی پرده سینماها قرار گرفته. در این فیلم هنرمندانی مثل‌ هادی حجازی‌فر، احمد مهران‌فر، لیلا اوتادی، بیژن بنفشه‌خواه، سیما تیرانداز، ارژنگ امیرفضلی، لیندا کیانی و میترا حجار ایفای نقش کرده‌اند. شاید در این میان نام حجازی‌فر جای تعجب داشته باشد. سازندگان «کاتیوشا» در این مورد گفته‌اند: «انتخاب حجازی‌فر یک ریسک بود و حتی به دفتر فیلم آمده بود که بگوید این نقش را بازی نمی‌کند اما...»

ساعت «به وقت خماری»
فیلم سینمایی «به وقت خماری»  یک  کمدی اجتماعی درباره مراسم ازدواج است. در این فیلم با دختری روبه‌رو می‌شویم که در یک خانواده نسبتا بزرگ با پدرومادر، خاله‌ها، دایی و عمویش زندگی می‌کند و قرار است برای او خواستگار بیاید. «به وقت خماری»  در‌ سال ۹۶ ساخته شده و یکی از آثار پربازیگر چند‌سال اخیر سینما به حساب می‌آید؛ اسامی بازیگران را ببینید:   رعنا آزادی‌ور، هومن برق‌نورد، بهروز بقایی، پوریا پورسرخ، ابوالفضل پورعرب، سیما تیرانداز، غزل حسینی، هنگامه حمیدزاده، علی سلیمانی، مهدی فخیم‌زاده و... . راستی، کارگردان این اثر محمدحسین لطیفی است.

 کمدی؛ از هیراد تا تاتلیس
«من دیوانه نیستم» کمدی متعارفی نیست؛ تلخی دارد و سیاهی؛ حمید هیراد دارد و ابراهیم تاتلیس! علیرضا امینی کارگردان این فیلم است. «من دیوانه نیستم» نخستین تجربه این فیلمساز در عرصه کمدی است. حضور بازیگرانی مثل مهران احمدی، مجید صالحی، پژمان جمشیدی، برزو ارجمند، ‌هادی کاظمی و محمدرضا هدایتی، می‌تواند یکی از دلایل موفقیت فیلم در اکران باشد.  پانته‌آ مهدی‌نیا، امید روحانی، دانیال مقدم، سیروس کهوری‌نژاد و محمدرضا داوودنژاد از دیگر بازیگران این فیلم هستند. تهیه‌کنندگی «من دیوانه نیستم» را مرتضی شایسته برعهده دارد.

 


تعداد بازدید :  489