شماره ۱۴۶۵ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۱ مرداد
صفحه را ببند
زنانی که به سینما می‌روند خیلی بَدن!

حسام حیدری طنزنویس

خبر مهم سینمایی این هفته اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس، آن هم در این وضعیت اقتصادی عجیب و غریب، رفته کلی وقت گذاشته و تحقیقات و پژوهش کرده و آخر سر به این نتیجه رسیده که: «زنانی که هر هفته به سینما می‌روند بد پوشش‌تر از دیگر زنان هستند.» و به این ترتیب رکورد پیوند گوزن و شقایق که تا پیش از این با گزارش «تأثیر فیلترینگ تلگرام بر گرمای کانون خانواده» در دست خبرنگار صدا و سیما بود را ارتقا داده و به مرزهای جدیدی رسانده‌اند.
ادامه این تحقیقات منتشر نشده، ولی ما می‌توانیم حدس بزنیم که در ادامه مشخص می‌شود زنانی که هر هفته به سینما می‌روند علاقه زیادی به اختلاس از بانک‌ها و دزدیدن مال مردم و فرار به کانادا دارند. آنها همچنین در سینما یاد می‌گیرند که چطور در اقتصاد کشور اختلال ایجاد و اجناس تولید شده را به مقدار زیاد خریداری کرده و در انبار احتکار کنند تا وقتی که قیمتش گران شد تو پاچه مردم فرو کنند.
زنانِ «هر هفته ‌سینما ‌رو» با رانتی که از رفتن به سینما پیدا می‌کنند، به عنوان واردات کالا‌های اساسی، ارز دولتی گرفته و سپس خودرو وارد کرده و در بازار با قیمت آزاد می‌فروشند. آنها از سینما به عنوان پوشش برای کارهای جنایتکارانه خود استفاده کرده و هر موقع کسی از آنها بپرسد: «چرا انقدر گند زدی تو اقتصاد مملکت؟» می‌گویند: «من؟ من که سینما بودم.»
این نوع از زنان که به سینما رفتن خالی هم بسنده نکرده و در حرکت شنیع و ناپسند، برای خود پاپ‌کورن و اسنک موتوری با طعم پیاز و جعفری نیز می‌خرند عامل بسیاری از مشکلات و جنایت‌ها در طول تاریخ بوده‌اند. آنها ابتدا سعی کردند نسل بشر را با ایجاد دو جنگ جهانی اول و دوم از بیخ و بن منقرض کنند، اما وقتی دیدند موفق نمی‌شوند با تشکیل گروه‌های تروریستی به کشورهای خاورمیانه حمله کرده و در مکان‌های شلوغ و پر رفت و آمد خود را منفجر می‌کردند. آنها همچنین عامل گرم شدن بیش از حد زمین، فیلتر تلگرام، افزایش قیمت گوشت گوسفندی تا کیلویی 56 هزار تومان، بی‌نمک شدن مطالب طنزنویسان و تنگ بودن کمر شلوار شهاب نبوی هستند و در برخی صحنه‌ها مشاهده شده که برای دیدن فیلم حتی حاضرند بلیت تهیه کرده و به نوبت وارد سالن شوند. در حالی که روش درست، حمله کردن با چوب به سینما و پایین کشیدن فیلم‌های در حال اکران و شعار دادن است.
خلاصه که وقتی موضوعات مهمی مثل «بررسی رابطه، سینما و پوشش زنان» وجود دارد چرا مرکز پژوهش‌های مجلس به خود اجازه دهد که سراغ موضوعاتی با درجه اهمیت کمتر مثل وضع اقتصادی و کنترل بازار برود؟ اصلا من نمی‌فهمم چرا انقدر این دست و آن دست می‌کنیم. بابا این سینما به چه درد می‌خورد؟ جز این که عده‌ای می‌روند در یک جای تاریکی و یک کارهای خاص و مشکوکی انجام می‌دهند و تا دو ساعت آنجا هستند به چه درد دیگری می‌خورد؟ بابا تعطیلش کنید برود پی کارش دیگر.


تعداد بازدید :  212