شماره ۱۴۶۵ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۱ مرداد
صفحه را ببند
قد متناسب و حداقل 20 دندان در دهان؛ شرط استخدام

برخی قوانین چنان قدیمی و خاک گرفته‌اند که کسی آنها را از پستوی سازمان‌ها بیرون نمی‌کشد؛ اما گاهی اتفاقی می‌افتد که روی این قوانین نور تابیده می‌شود و بحثشان را
داغ می‌کند.
برخی شرایط عجیب استخدام در آموزش و پرورش هم ازجمله همین قوانین هستند که کسی یادشان نمی‌آید از کی پایشان به این وزارتخانه باز شده؛ اما مدتی پیش سر و صدای زیادی به راه انداختند و حتی پای شکایت به دیوان عدالت اداری هم به موضوع باز شد. عده‌ای از کسانی که به دلیل وجود شرط قد از استخدام در آموزش و پرورش محروم شده بودند، به دیوان عدالت اداری شکایت کردند و این دیوان هم دیروز این موضوع را بررسی کرد و یک رأی وحدت رویه هم صادر کرد؛ این رأی به مذاق شاکیان خوش نیامد، یعنی شرط داشتن حداقل 160 و حداکثر 195 سانتیمتر همچنان جزو شروط استخدام در آموزش و پرورش باقی ماند.
از آنجا که این شروط شاکی داشتند، وارد بررسی دیوان عدالت اداری شدند اما یک‌سری شرط دیگر هم وجود داشت که همزمان با شرط مربوط به قد، در شبکه‌های مجازی واکنش به دنبال داشت مانند نداشتن لهجه غلیظ و همچنین داشتن حداقل 20 دندان در دهان. البته در فهرست شیوه‌نامه قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش، چنان لیست بلند بالایی از بیماری‌ها وجود دارد که به نظر می‌رسد سنجیدن همه آنها در یک فرد چند‌ سال زمان ببرد.


تعداد بازدید :  444