شماره ۱۴۶۵ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۱ مرداد
صفحه را ببند
صاحبخانه دختر مجرد تا اطلاع ثانوی قاتل نیست!

شهروند| تنها مظنون قتل دختر تنها، با رضایت اولیای دم از مجازات رهایی یافت. این مرد که صاحبخانه یک دختر مجرد بود، به عنوان تنها عامل مرگ این دختر تنها دستگیر شد، اما قتل را انکار کرد. او در بازجویی‌ها مدعی شده بود که پس از مواجه شدن با بدن بی‌جان این دختر در خانه‌اش، جسد او را به سمنان منتقل و در یک کانال آب رها کرده است. در حال حاضر نیز پس از گذشت 9 ماه از این پرونده معمایی، پدر این دختر، پس از حضور در دادسرای جنایی تهران از قاتل احتمالی دخترش گذشت کرد. این در حالی است که علت مرگ دختر تنها، هنوز معمایی است.
روز نهم آذر ماه سال گذشته بود که مردی در حال عبور از روستای چند آب در ایوانکی استان سمنان، چشمش به جسد دختری جوان در کانال آب افتاد. او بلافاصله ماجرا را به پلیس گزارش کرد و ماموران جنایی نیز راهی محل حادثه شدند. بررسی‌ها آغاز شد و تیم تحقیق متوجه شدند که ساعت‌ها از مرگ این دختر جوان می‌گذرد اما علت مرگ او مشخص نبود. در ادامه با پیدا شدن مدارک این دختر، هویت وی شناسایی شد. قربانی، ندا نام داشت و 25ساله بود. در ادامه جسد به دستور قاضی به پزشکی قانونی منتقل شد و کارآگاهان نیز بعد از شناسایی خانواده قربانی موضوع مرگ دخترشان را به آنها اطلاع دادند. آنها نیز پس از حضور در پزشکی قانونی جسد دخترشان را شناسایی کردند. مرحله بعد، تحقیق در رابطه با علت و عامل اصلی مرگ بود. کارآگاهان پلیس سمنان، پس از بررسی‌های لازم متوجه شدند که این دختر جوان در تهران و در یک خانه مجردی زندگی می‌کرده است. خانواده‌اش نیز در تهران زندگی می‌کردند. بنابراین تحقیقات از محل زندگی این دختر آغاز شد و پلیس پی برد که صاحبخانه قربانی، دور و بر خانه او دیده شده است. بنابراین تحقیقات از این مرد آغاز شد و او پس از انتقال به سمنان زوایایی از این پرونده معمایی را فاش کرد و به پلیس گفت: «4‌ماه پیش بود که خانه‌ام را برای اجاره به بنگاه سپردم. چند روز بعد از بنگاه با من تماس گرفتند و گفتند که دختری مجرد می‌خواهد خانه‌ام را اجاره کند. من هم قبول کردم و خانه‌ام را به این دختر جوان اجاره دادم. مدتی گذشت اما نظرم عوض شد. دوست داشتم خانه‌ام را به یک خانواده اجاره دهم. برای همین از این دختر خواستم، خانه‌ام را تخلیه کند. اما ندا گفت قرارداد ما یک‌ساله است و تا پایان زمانی که تعیین شده خانه‌ام را تخلیه نمی‌کند. چند روز قبل از حادثه به خانه‌اش رفتم و درخصوص شرایط ماندن در خانه‌ام با او صحبت کردم. یک هفته بعد دوباره به خانه او رفتم تا ببینم می‌خواهد چکار کند، شرط‌هایم را قبول می‌کند یا خانه را تخلیه می‌کند. اما آن روز هرچه زنگ زدم کسی در را باز نکرد. با کلیدی که داشتم وارد خانه شدم و ناگهان دیدم ندا روی زمین افتاده و تکان نمی‌خورد. بالای سر او رفتم و صدایش زدم اما جوابم را نداد. آنجا بود که متوجه شدم او نفس نمی‌کشد و جان باخته است. خیلی ترسیدم. با خودم گفتم اگر کسی از ماجرا باخبر شود مرگ او گردن من می‌افتد. چون جسد داخل خانه من کشف شده بود و همه می‌دانستند که من چندباری به آنجا رفته‌ام. برای همین تصمیم گرفتم جسد را از آن خانه دور کنم. برای همین جسد را داخل پتویی پیچیدم و به پارکینگ بردم. آن را در قسمت بار ماشین وانت نیسان خود گذاشتم و حرکت کردم. تصمیم گرفتم جسد را از شهر خارج کنم. برای همین رانندگی کردم و از تهران خارج شدم. یک ساعت بعد متوجه شدم که در ایوانکی هستم، تصمیم گرفتم همانجا جسد را به داخل کانال بیندازم. از آنجایی که آن شب، هنگام رها کردن جسد کسی مرا ندید تصور می‌کردم هرگز شناسایی نمی‌شوم.»
با این اظهارات از آنجا که حادثه در تهران رخ داده بود، پرونده با عدم‌صلاحیت به دادسرای جنایی تهران ارسال شد. متهم پیش روی بازپرس جنایی پایتخت قرار گرفت و بار دیگر همان اظهارات قبلی خود را تکرار کرد. این در حالی بود که پزشکی قانونی نیز نتوانست علت اصلی مرگ را تشخیص دهد. 9 ماه از این حادثه گذشته بود که در نهایت صبح دیروز، پدر ندا، با حضور در دادسرای جنایی پایتخت، اعلام گذشت کرد و بدون هیچ قید و شرطی به تنها مظنون قتل دخترش رضایت داد.

 


تعداد بازدید :  1026