شماره ۱۴۶۵ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۱ مرداد
صفحه را ببند
یک پست اینستاگرامی و شایعه توافق با الجزایر هواداران مرد پرتغالی را به شوک فرو برد
هواپیمای کی‌روش کجا می‌نشیند؟

شهروند|  انتشار یک پست اینستاگرامی و یک خبر درباره توافق با کشور آفریقایی،‌ بزرگترین جنجال روز گذشته ورزش ایران را ایجاد کرد. حالا همه منتظر روشن‌شدن تکلیف سرمربی تیم‌ملی ایران هستند؛ اتفاقی که کی‌روش در سال‌های اخیر هم بارها نمونه‌های آن را رقم زده است.
پست اینستاگرامی مبهم
جنجال‌ها از انتشار پست اینستاگرامی کارلوس کی‌روش شروع شد. او در پیامش نوشته بود: «هفت‌سال‌ونیم از ابتدای حضورم در ایران گذشت. چه سفر و چه تجربه فوق‌العاده‌ای. دومین قرارداد بلندمدت من پس از حضور 10ساله در تیم‌ملی پرتغال. این قراردادها به یادم می‌آورد که این تجربه‌ها بیش از فوتبال هستند. اینها درباره زندگی هستند. هیچ کلمه‌ای نمی‌تواند غرور من را و افتخاربودن در این 2 خانواده فوق‌العاده و فراموش‌نشدنی را توصیف کند. تیم‌ملی پرتغال و تیم‌ملی ایران از همه شما ممنونم. تا بعد!»
کی‌روش تشکر کرد؛ نه خداحافظی!
اینکه چرا برخی جریان‌ها این پست اینستاگرامی کی‌روش را با عنوان پیام خداحافظی از تیم‌ملی ایران منتشر کردند، یکی از ابهام‌هاست. کی‌روش در پست اینستاگرامی خود هیچ اشاره‌ای به توافق و حضور در یک تیم جدید نداشته و صرفا از حضور در ایران و پرتغال تشکر کرده‌ است. ضمن اینکه او در سال‌های اخیر هم بارها با چنین پیام‌هایی از تیم‌ملی ایران استعفا داده بود اما وقتی خواسته‌هایش برآورده می‌شد، به کارش ادامه می‌داد!
داستان تکراری الجزایر؛ این‌بار جدی‌تر!
اتفاق مشکوک و قابل توجه دیگر انتشار خبر توافق یک‌میلیون و 200‌هزار دلاری کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال الجزایر بود که به شکلی گسترده توسط رسانه‌های این کشور منتشر شد و در ایران هم بازتاب داشت. الجزایر تیمی است که سال‌هاست گفته می‌شود کی‌روش قرار است هدایت این تیم را برعهده بگیرد اما او در ایران ماند. البته آفریقای جنوبی هم یکی دیگر از مشتریان همیشگی کی‌روش بوده و بعد از درخشش تیم‌ملی در آسیا برای مدتی از کشورهایی چون ازبکستان،‌ کره‌جنوبی و استرالیا هم به‌عنوان تیم‌های خواهان این مربی پرتغالی نام برده شده است.
جوسازی برای کمک‌گرفتن از دولت؟
برخی‌ها اعتقاد دارند کی‌روش با این کار باز هم می‌خواهد مدیران فدراسیون فوتبال را برای قبول‌کردن تمام پیشنهاداتش برای تمدید قرارداد و اجراشدن برنامه‌هایش وآماده‌سازی تیم‌ملی تحت فشار بگذارد. یکی از مدیران فدراسیون فوتبال هم که تمایلی به افشای نامش نداشت، در گفت‌و‌گو با «شهروند» درباره اتفاقات اخیر گفت: «کی‌روش از اینکه تکلیف برنامه‌های آماده‌سازی‌اش روشن نشده، دلخور است و تأکید دارد تنها درصورتی دوباره هدایت تیم‌ملی را برعهده می‌گیرد که صفر تا صد برنامه‌هایش اجرایی شود. منتهی فدراسیون فوتبال در این شرایط بد اقتصادی به تنهایی نمی‌تواند بودجه 5‌میلیون دلاری آماده‌سازی تیم‌ملی ایران برای حضور در جام‌ملت‌های آسیا را فراهم کند و به همین ترتیب نیاز به کمک ویژه دولت است تا با تزریق این بودجه به‌عنوان قهرمانی آسیا پس از چنددهه برسیم.»
نگرانی درباره جانشین کی‌روش
حامیان کارلوس کی‌روش در ایران هم اعتقاد دارند احتمال جدایی این مربی از تیم‌ملی زیاد است و باید خودمان را آماده حضور یک مربی جدید به جای کی‌روش بکنیم. منتهی مهدی تاج و مدیران فدراسیون فوتبال در هفته‌های اخیر بارها و بارها اعلام کرده‌اند که کی‌روش در ایران خواهند ماند و سرمربی تیم‌ملی در جام‌ملت‌های آسیا خواهد بود. در چنین شرایطی سوال بزرگ این است که اگر کی‌روش برود؛ چه کسی هدایت تیم‌ملی را برعهده می‌گیرد و همه نگران گزینه جانشینی کی‌روش هستند. از برانکو، ‌علی دایی و شفر و زلاتکو کرانچار و زلاتکو دالیچ به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه‌ها در رسانه‌ها نام برده شده است! مربیانی که درحال حاضر مشغول به کار هستند و هیچ‌وقت پروسه حضورشان در تیم‌ملی جدی نشده است.


تعداد بازدید :  203