شماره ۱۴۶۵ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۱ مرداد
صفحه را ببند
این‌روزها بازیگری را در تلویزیون می‌بینیم که همزمان در دو برنامه حضور دارد
وقت‌گذرانی اشکان در صداوسیما

اول
سال 86 وقتی در جایگاه مصاحبه شونده قرار گرفته بود، این طور به سوال‌ها پاسخ داد:
  جواب ردشنيدن چه مزه‌ای داره؟
نبايد مزه خوبی داشته باشه... مثل مزه گلابی له شده.
  چندتا ستاره توی آسمون داری؟
اگه اجازه بدين يه دونه.
  توی بارون گريه كردی؟
نه... چه كاريه.
حالا 10سال از این پاسخ‌ها گذشته و اصلا شاید دیگر او به این پرسش‌ها تن ندهد! مخصوصا پرسش «توی بارون گریه کردی؟» اینهایی که گفتم، شاید ربطی به ادامه ماجرا نداشته باشد. حالا خودتان تا تهش ببینید.
دوم
اشکان خطیبی این روزها در دو برنامه تلویزیونی حاضر است: «پنج ستاره» و «خنداننده شو». او درواقع آخرهفته‌ها حضوری سریالی در دو شبکه تلویزیونی دارد: ساعت 21 از شبکه پنج و ساعت 23 از شبکه نسیم. خطیبی با داوری مسابقه خنداننده شو، تیم رامبد جوان در  خندوانه  را همراهی می‌کند. او از فصل قبل خندوانه به عنوان داور مسابقه در این برنامه حضور داشت و این فصل هم همراه پانته‌آ بهرام ، فرهاد آییش و رامبد جوان داوری خنداننده شو را برعهده دارد. از طرف دیگر، فصل جدید مسابقه «پنج ستاره» با اجرای او از شبکه پنج پخش می‌شود. مسابقه «پنج ستاره» یک مسابقه تلویزیونی است که شرکت‌کنندگان در آن برای میلیونرشدن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این البته بار اولی نیست که خطیبی پا به عرصه تلویزیون گذاشته. او اصلا با سریال  «دوران سرکشی» در تلویزیون شناخته شد. این بازیگر همچنین سال ۸۵ با بازی در نقش اول سریال «از نفس افتاده»، به چهره‌ای شناخته‌شده برای مخاطبان تبدیل شد.
سوم
خطیبی اما از جایی به بعد شیوه حضورش در تلویزیون را به مجری‌گری تغییر داد. او سال ۸۶ همراه با رامبد جوان «خانه‌ای با طرح نو» را اجرا کرد. این اجرای ۲ نفره صمیمی خیلی زود نظر مخاطبان را جلب کرد. استقبال صورت گرفته از این برنامه، سازندگان را مجاب کرد که با همین ترکیب کار جدیدی بسازند. برنامه «گپ» ماحصل دیگر همکاری او با تلویزیون بود.  
چهارم
برخی معتقدند تمایلی که خطیبی به تلویزیون نشان می‌دهد، به دلیل قهری است که او با سینما کرده. این بازیگر چند وقت پیش پُستی در صفحه‌اش منتشر کرد و درباره دلیل کناره‌گیری از سینما نوشت: «از این خاطره شروع می‌کنم. دلیل کناره‌گیری‌ام از سینما! یعنی وقتی یک سال عشق و جون و قلبت رو فدای نقشت کنی و خودت رو از تمام لذت‌های اولیه بشری محروم کنی...21 کیلو وزن کم کنی! در کمتر از 4 ماه نوازندگی ویولن یاد بگیری! تو سرمای جانفرسا با 54 کیلو وزن و گشنه، لخت و عریان کار کنی! بعد موقعی که باید نتیجه کارت رو ببینن، همه چشماشونو ببندن! وقتی میگم همه یعنی همه‌ها! دوست و دشمن... .»
پنجم
اشکان خطیبی در سال های گذشته اظهارنظرهای مختلفی درباره تلویزیون داشته. او سال 92 درباره وجود خط قرمزها در صداوسیما گفته: «نخستین مشکلی که در سیاست‌گذاری‌های غلط سازمان صداوسیما به ویژه طی این چند سال اخیر وجود دارد، راندن خودی‌ها و افراد مطرحی است که در همین رسانه پا گرفتند و معروف شدند و مردم آنها را با تلویزیون جمهوری اسلامی ایران شناختند، اما الان بنا به دلایل مختلف جدا شده‌اند.»
خطیبی سال 94 هم مطرح کرده: «از اینکه رویکرد تلویزیون به سمت طنز رفته شخصا استقبال می‌کنم، البته ما زیرساخت‌هایی هم داریم که در تلویزیون وجود ندارد و باید به آنها نیز توجه شود. تلویزیون به سمت برنامه‌های نو و متنوع‌تر برود و زیر‌ساخت‌هایی که تا به حال به آنها توجه نکرده را هم تجربه کند.» به راستی، چه چیزی تلویزیون را برای هنرپیشه‌ها جذاب می‌کند؟ پول؟ مخاطب؟ یا وقت گذرانی؟! شما چه نظری دارید؟

 


تعداد بازدید :  1257