شماره ۱۴۶۵ | ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۱ مرداد
صفحه را ببند
برای نخستین‌بار در فروش تلفن هوشمند
هوآوی از اپل پیشی گرفت

شرکت چینی هوآوی در سه ماهه اخیر حدود 54‌میلیون گوشی هوشمند فروخته است که این در مقایسه با فروش خود در همین بازه زمانی در ‌سال گذشته، 40‌درصد بیشتر است.
این افزایش، نه‌تنها موجب پیشی گرفتن از اپل شد، بلکه فاصله باریکی تا رسیدن به سامسونگ که بیشترین فروش را در بازار کنونی دارد، باقی گذاشته است. سامسونگ در 3 ماهه گذشته ‌سال بیش از 70‌میلیون گوشی هوشمند فروخته که نسبت به ‌سال گذشته خود در همین بازه زمانی، 10‌درصد کاهش داشته است.
رایان ریس، تحلیلگر شرکت بین‌المللی داده، می‌گوید: «ادامه رشد هوآوی بسیار چشمگیر است و این شرکت توانسته به جایی در بازار برسد که تاکنون در آن‌جا ناشناخته بوده است.»
گرچه تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا هوآوی عملا از بزرگترین اقتصادهای جهان دور بماند، اما این شرکت توانسته خود را به جایگاه دوم فروش جهانی برساند.
این شرکت چینی در تلاش است تا در ایالات متحده آمریکا بازاری به دست بیاورد، اما سختی‌ها و دشواری‌هایی در این مسیر وجود دارد، چراکه مقامات امنیتی آمریکایی نگرانی‌های دارند که مبادا چینی‌ها از این تکنولوژی برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده کنند.
هوآوی بارها این موضوع را رد کرده که محصولاتش خطرات امنیتی ایجاد می‌کنند.
بر اساس داده‌های فروش، شرکت هوآوی توانسته بازار خوبی را در منطقه آسیا-اقیانوسیه به دست بیاورد، به‌طوری که فروش گوشی‌های هوشمند هوآوی در این منطقه در سه ماهه گذشته، نسبت به همین بازه زمانی در‌ سال گذشته، بیش از دو برابر شده است. این شرکت همچنین رشد فروش خوبی را در اروپا، خاورمیانه و آفریقا تجربه می‌کند. با این حال، مانند مقامات آمریکایی، مقامات امنیتی در بریتانیا، استرالیا و کانادا نیز در ماه‌های اخیر نسبت به خطرهای امنیتی ملی بالقوه به خاطر استفاده از تجهیزات چینی هشدار داده‌اند.
هوآوی یکی از شرکت‌هایی است که برای رسیدن به قابلیت نسل پنجم وایرلس درحال رقابت است. اگر مقابله کشورهای بزرگ و قطب‌های اقتصادی جهان با هوآوی ادامه پیدا کند، این شرکت نمی‌تواند به آرزوی خود برای پیشتاز شدن در تکنولوژی نسل پنجم برسد.

 


تعداد بازدید :  912