شماره ۱۴۶۶ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۳ مرداد
صفحه را ببند
فید

ممنوعیت انتشار نرم‌افزارهای ساخت سلاح با پرینتر سه‌بعدی
گروهی به نام «دیفنس دیستریبیوتد» می‌خواستند از روز چهارشنبه، نرم‌افزار ساخت انواع تفنگ با چاپگرهای سه‌بعدی را روی اینترنت برای دسترس عموم منتشر کنند.رابرت لازنیک، قاضی دادگاهی فدرال شهر سیاتل روز سه‌شنبه دستور عدم انتشار و مسدودسازی موقت این نرم‌افزار را داد. روز دوشنبه، هشت ایالت آمریکا و بخش کلمبیای این کشور درخواست مسدودسازی این نرم‌افزار را به دادگاه داده بودند.این ایالت‌ها مدعی هستند انتشار نرم‌افزارهای ساخت سلاح باعث می‌شود سلاح‌هایی غیرقانونی و غیرقابل‌ردگیری ساخته شده و در دسترس مردم قرار گیرد. حالا نرم‌افزارهای ساخت سلاح به یک خطر جدی برای امنیت عمومی تبدیل شدند.قاضی مسدودکننده انتشار نرم‌افزار گروه «دیفنس دیستریبیوتد» می‌گوید در دانشگاه و مراکز عمومی چاپگرهای سه‌بعدی در اختیار و دسترس مردم هستند. بنابراین، انتشار این نرم‌افزارها می‌تواند یک خطر بالقوه و یک زیان غیرقابل جبران باشد.اما گروه «دیفنس دیستریبیوتد» در ماه ژوئن با دولت ترامپ توافق کرده بودند که نرم‌افزار ساخت سلاح را به صورت قانونی منتشر کنند.

اپل نخستین شرکت یک تریلیون دلاری جهان
اپل روز پنجشنبه به شرکتی یک تریلیون دلاری تبدیل شد. حالا اپل تنها شرکت تریلیون دلاری دنیاست. پنجشنبه، ارزش هر سهام شرکت اپل به ۲۰۷.۵ دلار رسید که به‌طور رسمی ارزش کل شرکت اپل را به یک تریلیون دلار رساند. اپل در سه ماهه سوم درآمدی ۱۱.۵‌میلیارد داشته که یک رکورد محسوب می‌شود. بیشترین درآمد اپل در یک دوره سه ماهه برابر ۵۳.۳‌میلیارد دلار بوده است. همین افزایش درآمد باعث افزایش قیمت اپل از ۹۳۵‌میلیارد دلار به یک تریلیون دلار شد. اپل در آوریل ‌سال ۱۹۷۶ توسط استیو وزنیاک و استیو جابز بنیان گذاشته شد. در دسامبر ۱۹۸۰، اپل با ارزش تنها ۲۲ دلار یک شرکت سهام عمومی شد و ارزش هر سهم فقط ۳۹ سنت بود.

تسلا تخته موج‌سواری تولید کرد
ایلان ماسک مدیرعامل تسلا، اسپیس اکس و بورینگ کمپانی تا به حال کالا‌های مختلفی برای تبلیغ شرکت‌هایش عرضه کرده است. به حراج گذاشتن کلاه‌های ۲۰ دلاری و شعله‌افکن‌های ۵۰۰دلاری از کمپین‌هایی بوده که تا به حال با استقبال مطلوب کاربران مواجه شده و سود بسیاری نسیب وی کرده است. حال او و کمپانی تسلا محصول جدید، گران‌تر و شیک‌تری را معرفی کرده‌اند؛ تخته‌های موج‌سواری ۱۵۰۰ دلاری.شرکت تسلا تا به حال محصولات زیادی با لوگوی خود روانه بازار کرده و سعی داشته بدین شکل نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد. کلاه، تی‌شرت و نسخه کوچک‌شده از ماشین‌های الکتریکال تخته‌ موج‌سواری تسلا به این لیست اضافه شده و به نظر می‌رسد کاربران زیادی سراغ آن بروند. این تخته‌ها توسط استودیوی مخصوص شرکت تسلا با همکاری موج‌سواران معروف طراحی شده و لوگوی منحصربه‌فرد این کمپانی بالا و پایین آن نقش بسته است. در مشخصات این محصول نوشته شده که تخته‌ موج‌سواری تسلا از پوششی مشابه با ماشین‌های این کمپانی بهره می‌برد. ضمن این‌که یک سمت از آن با فیبر کربن پوشانده شده است.

 


تعداد بازدید :  193