شماره ۱۴۶۶ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۳ مرداد
صفحه را ببند
ذره‌بین

دختران فراری مرکز مداخله در بحران شهر مشهد را آتش زدند؟
شهروند | علت وقوع آتش‌سوزی در مرکز مداخله در بحران شهر مشهد در دست بررسی است. بر اثر وقوع  این آتش‌سوزی که شامگاه پنجشنبه در مرکز مداخله در بحران اورژانس اجتماعی شهر مشهد در استان خراسان رضوی رخ داد ، ۸ نفر از دخترانی که در این مرکز حضور داشتند دچار سوختگی شدند. پس از اعلام گزارش وقوع آتش‌سوزی، دخترانی که دچار سوختگی شده بودند به بیمارستان منتقل شدند. به گفته پزشکان معالج، سوختگی دختران مرکز مداخله در بحران، درجه ۱ و ۲ است و روند درمان آنها به دقت پیگیری و دنبال خواهد شد. علت وقوع آتش‌سوزی در مرکز مداخله در بحران شهر مشهد در استان خراسان رضوی هنوز مشخص نیست و توسط کارشناسان در دست بررسی است. در مراکز مداخله در بحران که دختران خشونت‌دیده و در معرض آسیب حضور دارند، امکان وقوع چنین اتفاقاتی وجود دارد و علت وقوع حادثه توسط عوامل نظارت بهزیستی در دست بررسی است. مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی  در این‌باره گفت: چند مورد به عنوان پیش‌فرض علت وقوع آتش‌سوزی مطرح است و یکی از پیش‌فرض‌ها این است که خود دختران فراری حاضر در مرکز مداخله در بحران، عامل وقوع آتش‌سوزی باشند، اما صحت این موضوع نیز در دست بررسی است و کلانتری و مسئولان در حال پیگیری مسأله و مشخص شدن علت دقیق آن هستند.

آزادی گروگان کرمانی در خارج از مرزها
یک گروگان به نام حسین اسدی که توسط اشرار ربوده شده بود، در خارج از مرزها آزاد شد.   سردار محمدمارانی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور در این باره گفت: «جوانی به نام حسین اسدی 8 ماه قبل توسط اشرار ربوده و به کشور همسایه منتقل شده بود. با مراجعه خانواده وی به مسئولان امنیتی سیستان و بلوچستان، اقدامات لازم توسط نیروهای قرارگاه قدس سپاه انجام و روز گذشته این فرد آزاد شد.» فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور با بیان اینکه از خانواده فرد ربوده شده 6 میلیارد تومان وجه نقد مطالبه کرده بودند، ادامه داد: «این فرد بدون پرداخت هیچ وجهی با تلاش نیروهای قرارگاه قدس جنوب شرق سپاه  آزاد شد.»

قاتل فراری در یاسوج دستگیر شد
قاتل فراری که در یکی از باغ‌های تفریحی واقع در تنگ مهریان یاسوج مرتکب قتل شده بود، شناسایی و دستگیر شد. سردار مهدی انصاری فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: «با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد و همکاری ریش سفیدان، متنفذان و خانواده متهم به قتل، فردی که تیر ماه امسال در یکی از باغ‌های تفریحی واقع در تنگ مهریان یاسوج مرتکب قتل شده بود، شب گذشته شناسایی و دستگیر شد. حمایت دستگاه قضائی، معتمدان، ریش سفیدان و خانواده فرد قاتل در همکاری با نیروهای انتظامی، به جهت برقراری نظم، امنیت و انجام مراحل قانونی، قابل قدردانی است.»


تعداد بازدید :  182