شماره ۱۴۶۶ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۳ مرداد
صفحه را ببند
نكات كليدي كه نوجوانان بايد بدانند

احساست‌تان را به درستي تشخيص دهيد: اگر احساس مي‌كنيد در دلتان رخت مي‌شويند يا نشانه‌‌هايي همچون احساس هيجان، خجالت و سردرگمي داريد، عاشق نشده‌ايد بلكه عصباني هستيد. واقعيت اين است كه در دوران نوجواني، فرد به حدي در خود فرو مي‌رود و درگير دنياي خود است كه علاقه‌مندشدن و نگران ديگران بودن در آن سن اصلا منطقي به نظر نمي‌آيد.
حواستان به پول خرج كردن‌تان باشد: در نوجواني منبع درآمد تنها به پول‌توجيبي‌ها معطوف مي‌شود و فرد درآمدي جز اين ندارد پس بخشي از آن را پس‌انداز كنيد؛ چون بي‌شك وقتي بزرگتر شديد و كسب‌ درآمد بخشي از مسئوليت‌هايتان شد، متوجه مي‌شويد كه پول درآوردن تا چه حد سخت است و افسوس دوران نوجواني  را كه بي‌محابا پول خرج مي‌كرديد، مي‌خوريد.
از شكست‌ها نترسيد: به راحتي دلسرد و نااميد نشويد. شكست‌هاي دوران نوجواني به معناي ضعف شما نيست. اين نكته را فراموش نكنيد كه قرار نيست عدم ‌موفقيت‌ها ادامه داشته باشد. درواقع بايد به ياد داشت كه شكست‌ها در شكل‌گيري شخصيت موثر است. اين شكست‌ها هستند كه به شما كمك مي‌كنند موفق شويد؛ شكست فوق‌العاده گرانبهاست.
مي‌توانيد به همان آدمي كه دوست داريد، تبديل شويد: در نگاه نخست شايد اين مورد نشدني به نظر برسد اما خيالتان راحت با وجود همه آدم‌هايي كه شما را تحقير مي‌كنند، تمام شكست‌هايي كه به شما استرس وارد مي‌كند و... مي‌توانيد همان آدمي كه مي‌خواهيد، باشيد. به هيچ‌كسي يا هيچ چيزي اجازه ندهيد مانع تحقق رويايتان شود.
گاهي اوقات بهتر است از ديگران پيروي نكنيد: سخت درس بخوانید، نمره‌های خوبی به ‌دست آورید و در یک شرکت خوب مشغول به کار شوید –شما می‌توانید کارآفرینی را هم در نظر بگیرید. «برای ثروتمندشدن تلاش نکنید وگرنه به آدم شروری تبدیل می‌شوید.» این موضوع تنها به فرد مورد نظر بستگی دارد. پول فقط شخصیت ذاتی شما را بیشتر نمایان می‌کند. کمک همیشه در راه است –لزوما این موضوع صحت ندارد. هیچ‌کس درواقع به شما بدهکار نیست، بنابراین بهتر است به ‌جای اینکه روی دیگران حساب کنید، به خودتان متکی باشيد.
كاري را شروع كنيد: دوران نوجوانی، بهترین دوران برای خلق پروژه‌های مختلف است: یک وبلاگ درست کنید، یک رمان بنویسید، به یک سازمان خیریه کمک کنید، یک آهنگ بسازید، کتاب‌های غیرتخیلی بخوانید و اساسا زندگی را از آن خود کنید. شما هنوز جوان هستید، شما هنوز مرتکب اشتباهاتی خواهید شد. اما مهمترین مسأله این است که شما تلاش خود را می‌کنید و از تلاش‌کردن نمی‌ترسید. منتظر نشوید تا به اندازه کافی بزرگ شوید؛ این دوره هرگز فرا نمی‌رسد!

 


تعداد بازدید :  243