شماره ۱۴۶۶ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۳ مرداد
صفحه را ببند
روند کنسرت خیابانی

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی طنزنویس
[email protected]

وزیر ارشاد به پیشنهاد همایون شجریان درخصوص برپایی کنسرت خیابانی برای بهبود حال عمومی مردم واکنش نشان داد. وی در پاسخ خبرنگار گفت: «طبیعی است هر پیشنهاد باید در شاکله‌ای اجرایی، عملیاتی ارایه شود. همچنین این پیشنهاد باید مسیر خود را به لحاظ اجرایی طی کند تا پی‌آمدهای مثبت و منفی آن کاملا تحلیل و پس از آن در مقام اجرا محقق شود. این اقدام نیاز به زیرساخت‌های متنوعی دارد که زیرساخت حقوقی، تقنینی و انتظامی از آن جمله است:
مکاتبات وزارت ارشاد با همایون موسیقی ایران را بخوانید:
شهریور 1397: جناب شجریان، وزارت ارشاد به مقامات توضیح داد برای برگزاری کنسرت خیابانی بسترسازی لازم است. با توجه به اینکه برخی مسئولان اعلام کردند بستر می‌تواند خیلی مشکل‌ساز باشد لطفا تبیین فرمایید منظور شما از بستر چیست و چگونه باید برای یک کنسرت بستر با سایز مناسب ساخته شود.
دی‌ماه 97: آقای شجریان، ضمن تشکر از شما موضوع در جلسه‌ای فرهنگی بررسی شد. دوستان اعلام کردند کجای ملت غمگین و افسرده است که نیاز به بهبود داشته باشد. لطفا تقاضای خود را به نحوی ارایه کنید که نشان‌دهنده شادی بی‌حدوحصر مردم باشد و اعلام کنید برای شادی بیش از پیش مردم درخواست برگزاری کنسرت خیابانی دارید.
نوروز 1398: ضمن تبریک سال نو خدمت شما و پدر بزرگوارتان، همان‌طور که می‌دانید در نوروز امکان بسترسازی و تهیه زیرساخت ممکن نیست. به زودی در مورد درخواست شما اعلام نظر خواهد شد.
امرداد 98: همان‌طور که مستحضرید بانوان علیرغم دستور رئیس‌جمهوری هنوز امکان حضور در ورزشگاه‌ها را به دست نیاورده‌اند. چطور حالا در کنسرت خیابانی حضور داشته باشند؟ لطفا راهکار خود برای جداسازی و تفکیک جنسیتی حضور شهروندان را
اعلام  بفرمایید.
اسفند 99: همایون‌خان شجریان با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1400 با درخواست شما مبنی بر برگزاری کنسرت خیابانی به شرط بستن مچ‌بند به رنگ کاندیدای مورد نظر موافقت می‌شود. محل برگزاری احتمالا در خیابان‌های اطراف تهران باشد که مشکلی برای شهروندان به وجود  نیاید.
خرداد 1400: جناب شجریان، با توجه به مشکلات بسیار در برگزاری کنسرت در ایام انتخابات به نظر می‌رسد بهتر است برای شاد کردن دل ملت مبلغی را که برای هزینه برگزاری کنسرت درنظر گرفته بودید به حساب کمک‌های مالی به کاندیدای مورد حمایت مردم واریز کنید. این کار مسئولیت اجتماعی شما را متبلور خواهد ساخت.
تیرماه 1400: جناب همایون شجریان، با سلام. با توجه به اسناد و مدارک متقن و مکاتبات متعدد دولت گذشته با جنابعالی، بدین‌وسیله برای پاره‌ای توضیحات در ساعت و تاریخ مقرر به نشانی ذیل مراجعه فرمایید.
شهریور 1400: آقای همایون شجریان، به‌منظور گرامیداشت هنر شما و نیز درخواست مکرر مردم،  با درخواست شما با برگزاری کنسرت خیابانی در کوچه یاس بن‌بست سوم موافقت می‌شود. بدیهی است درصورتی که حضور مردم در بن‌بست سوم بیش از ظرفیت کوچه باشد با جنابعالی برخورد خواهد شد.


تعداد بازدید :  366