شماره ۱۴۶۶ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۳ مرداد
صفحه را ببند
زنبیل

تخم‌مرغ شانه‎ای ۲۰ هزار تومان
تسنیم| قیمت هر شانه تخم‌مرغ در خرده‌فروشی‌های شهر تهران دوباره به ۱۸ هزار تومان تا ۲۰ هزار تومان رسید، اما کمبودی برای عرضه این محصول وجود ندارد. قیمت مصوب هر شانه تخم‌مرغ در سامانه سازمان میادین میوه و تره‌بار نیز
12 هزار و 600 تومان است، اما به‌دلیل فاصله زیاد قیمت این محصول با بازار، تقاضا برای خرید افزایش یافته است و بر اساس مشاهدات مردمی در اکثر اوقات در مواقع عرضه صفوف طولانی برای خرید این محصول مشاهده می‌شود؛ در عین حال کمبودی برای خرید این محصول در بازار آزاد وجود ندارد.

برخورد با گرانفروشان میوه
ایسنا| قیمت انواع میوه و دیگر محصولات تره‌باری در بازار هفته‌ها و ماه‌های گذشته افزایش غیر منطقی را تجربه کرد، به‌گونه‌ای که براساس آخرین آمار منتشرشده بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی اقلام خوراکی در هفته منتهی به ۲۹ تیر ماه سال جاری، قیمت انواع میوه در سطح شهر تهران با افزایش ۷.۱ درصدی نسبت به هفته قبل، افزایش 9 درصدی نسبت به هفته مشابه ماه قبل و افزایش ۷۱.5 درصدی نسبت به هفته مشابه سال قبل از این بررسی مواجه شده است که در این میان میزان افزایش قیمت برخی محصولات در این گروه مانند گیلاس 160.۲ درصد، هندوانه 146.4 درصد، طالبی 94 درصد و موز 63.۹ درصد نسبت به هفته مشابه سال گذشته بوده که حداقل طی سنوات گذشته بی‌سابقه یا کم‌سابقه بوده است. بنابراین با تصمیم اعضای ستاد تنظیم بازار مقرر شد با حضور حداکثری نیروی انتظامی، اتاق اصناف و سازمان تعزیرات با متخلفان در بازار میوه برخورد قاطع انجام شود.

اولتیماتوم به تولیدکنندگان لوازم خانگی
ایسنا| قیمت لوازم خانگی تولید داخل با افزایش 35 تا 40 درصدی مواجه شد و فروشندگان این کالاها مدعی شدند که تولیدکنندگان، لوازم خانگی را به‌صورت قطره‌چکانی عرضه می‌کنند. همین موضوع موجب شده است که دستگاه‌های نظارتی مانند تعزیرات، اتاق اصناف و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان مهلت 15 روزه برای تولیدکنندگان لوازم خانگی تعیین کنند تا جزییات هزینه‌هایشان را اطلاع‌رسانی کنند. بر این اساس، دستگاه‌های نظارتی با افزایش غیر متعارف قیمت و همچنین احتکار لوازم خانگی برخورد می‌کنند و الزام صدور فاکتور و درج قیمت نیز مورد تاکید اعضای ستاد تنظیم بازار قرار گرفته است.

آیفون ۱۰ پلاس شبیه به آیپد می شود
ایسنا|  به نقل از وب سایت gsmarena، طبق اخبار قبلی می‌دانیم که در نیمه دوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی باید منتظر معرفی و رونمایی اپل از سه گوشی جدید باشیم که قرار است به عنوان جایگزین‌های آیفون ۱۰ کنونی وارد بازار شوند. اپل آیفون‌های ۲۰۱۸ را در دو نسخه 5.۸ و 6.5 اینچی با صفحه نمایش اولد و یک نسخه ارزان‌ قیمت‌تر 6.۱ اینچی با نمایشگر ال سی دی معرفی و روانه بازار خواهد کرد. آیفون ۱۰ پلاس که به احتمال زیاد همان مدل 6 .5 اینچی گوشی های ۲۰۱۸ اپل است، به لطف بهره مندی از جدیدترین و به روزترین نسخه سیستم عامل آی او اس (iOS) به کاربرانش این امکان را می دهد تا از قابلیت افقی شدن صفحه لذت ببرند


تعداد بازدید :  206