شماره ۱۴۶۶ | ۱۳۹۷ شنبه ۱۳ مرداد
صفحه را ببند
به دنبال لغو اجرای کنسرت- نمایش شط ‌‌‌‌‌‌رنج هشتگ «نه به لغو برنامه هنرى» به راه افتاد
دلواپسان شیراز تحمل خانم‌‌ها را نداشتند

نیره خادمی| وسط این همه مشکلات اقتصادی و اجتماعی، آفرین به مسئولان که زودتر و بیشتر از همه حواسشان به کنسرت -نمایش شط ‌‌‌رنج در شیراز بود تا آن را لغو کنند. انگار صدای زنان همیشه آنقدری قدرت دارد که یک برنامه هنری را بر هم بزند؛ آن هم برنامه‌ای که همه مجوزها را از قبل گرفته بود.
ظاهرا صحنه اجرای این نمایش-موسیقی در مجموعه هنر شهر آفتاب چیزی کم از مدرسه نداشته است: «متاسفانه با وجود استقبال چشمگیر از شط ‌رنج، پس از رفع موانعى که به لغو اجرا منجر شد، امروز دوباره به‌ طور کلى مجوز امشب و اجراهاى بعدى در شیراز را لغو کردند.
وسط اجرا از پایین به اعضاى گروهمان تذکر مى‌دادند. پشت صحنه انگار گشت ارشاد بود که حتى کلاه‌گیس خانم‌ها را براى اطمینان از نداشتن بوى انسان لمس مى‌کردند. در طول اجرا هم چند نفر را کنار دست صدابردار گمارده بودند. » این متن را چهارشنبه علی قمصری در صفحه اینستاگرام گذاشته است. شط‌‌‌ِ‌‌ ‌رنج بهار و تابستان امسال حدود 50 اجرا در تهران و رشت داشت اما از ادامه کار در شیراز بازماند آن‌ هم به دلیل صدا و کار هنری زنان. «حضور صدای مرد و کم کردن و قطع‌کردن صدای من هم کارساز نشد.»
 این را ‌هاله سیفی‌نژاد گفته است؛ یکی از اجراکنندگان شط‌‌‌ رنج. تور شهرستان‌های این نمایش-موسیقی به نويسندگي احسان افشاري و با كارگرداني علي ساساني‌نژاد و حامد شفيع‌خواه قرار بود در سمنان، اهواز، کیش و چند شهر دیگر هم برگزار شود اما حالا ادامه این اجراها هم در ابهام قرار دارد. در همین حال  هم یک هشتگ اعتراضی با عنوان #نه_به_لغو_برنامه_هنرى در اینستاگرام به راه افتاده است.


تعداد بازدید :  297