شماره ۱۴۶۷ | ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ مرداد
صفحه را ببند
عدد روز

39 درصد بیکاران، دانشگاهی‌ها هستند

در بهار ۹۷ سهم جمعیت بیکار فارغ‌التحصیل آموزش عالی از کل بیکاران ۳۹درصد بوده است. این سهم در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بالاتر است. این شاخص نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱.۰درصد کاهش داشته است. مطابق آخرین آمار نیروی کار در بهار 97، بررسی نرخ بیکاری جمعیت 10 ساله و بیشتر فارغ‌التحصیل آموزش عالی، نشان می‌دهد 17.8 درصد جمعیت فعال فارغ‌التحصیل آموزش عالی بیکار بوده‌اند. این نرخ در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط روستایی نسبت به نقاط شهری بیشتر بوده است. بررسی روند تغییرات این نرخ از کاهش 2.6درصدی در بهار 97 نسبت به فصل مشابه سال قبل است. در بهار 97 سهم جمعیت شاغل فارغ‌التحصیل آموزش عالی از کل شاغلان 23.2 درصد بوده است. این سهم در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بالاتر است. بررسی تغییرات این شاخص نشان می‌دهد که نسبت به فصل مشابه سال قبل 2. درصد افزایش داشته است.

10 درصد ارز بازار ثانویه فروش رفت

از 19 تیر ماه تا 10 مرداد ماه 97 در مجموع معادل 94 میلیون یورو ارز عرضه شده که در این مدت تنها برای 9.5 میلیون یورو تقاضا وجود داشته است. بازار ثانویه ارزی از روز 19 تیر ماه آغاز به کار کرد. در نخستین روز آغاز به کار این بازار، نرخ ارز معاملاتی 7523 تومان بود که در آن روزها حدود 500 تومان زیر قیمت بازار قرار داشت. با افزایش یک باره قیمت ارز در بازار آزاد، بهای آن در بازار ثانویه هم بالا رفت اما نرخ همچنان زیر قیمت بازار بود. براساس آخرین آمارها، از 19 تیر ماه روز چهارشنبه 10 مرداد، 94 میلیون یورو ارز در این بازار عرضه اما تنها 9.5 میلیون یورو ارز خریداری شده است. در واقع تقاضا برای 10.1 درصد از عرضه‌ها وجود داشته است.

15 هزارنفر مالباخته موسسات غیرمجاز برای طلبشان نرفتند

در جریان تعیین‌ تکلیف سپرده‌گذاران کلان و میلیاردی، 5موسسه غیرمجاز منحل شده که قرار بود در زمانی مشخص برای مراجعه، تحویل مستندات و مدارک آماده و حساب‌های خود را تعیین تکلیف کنند تا سپرده‌های آنها پرداخت شود، آخرین آمارها از این حکایت دارد که از حدود ۲۶ هزار نفری که مشمول این طرح بودند، نزدیک به ۱۵ هزار نفر مراجعه نکردند. تعیین تکلیف سپرده‌گذاران 5تعاونی منحل شده فرشتگان، ثامن‌الحجج، افضل توس و البرز ایرانیان و آرمان از ۲۱ خردادماه سال جاری وارد فاز تازه‌ای شد و سپرده‌های کلان در مسیر تعیین تکلیف قرار گرفت.

 


تعداد بازدید :  274