شماره ۱۴۶۸ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ مرداد
صفحه را ببند
آشنایی با لوکیشن‌های‌ چند فیلم‌ معروف
مکان‌های واقعی، داستان‌های خیالی

پیشرفت صنعت جلوه‌های ویژه در هنر سینما، مجاز را در پوشش پر‌زرق و برقی از واقعیت به مخاطبان سینما عرضه می‌کند و دیگر حتی به تصویر کشیدن زندگی بر روی قمرهای مریخ نیز کاری سخت به نظر نمی‌رسد، اما باز همه این‌ها باعث نمی‌شود تا سینماگران اثر خود را به طور دربست در اختیار تکنیسین‌های مسلط بر نرم‌افزار جلوه‌های تصویری قرار دهند. این موضوع خصوصاً در انتخاب لوکیشن فیلم بیشتر نمود دارد و کارگردان‌های بسیاری ترجیح می‌دهند فضا و مکان وقوع داستان‌شان واقعی باشد تا محصول جلوه‌های ویژه بصری! در این مطلب قصد داریم تعدادی از لوکیشن‌های فیلم‌های معروف دنیا را به شما معرفی کنیم. لوکیشن‌هایی که هر وقت بخواهید می‌توانید به دیدن‌شان بروید.  
شهر مطماطه، تونس | جنگ ستارگان
 اگر عاشق سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» هستید و به تونس هم سفر کرده‌اید، احتمالاً این شهر را دیده‌اید. یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های این کشور که در صحرای تونس واقع شده‌ و در «جنگ ستارگان» یکی از لوکیشن‌های اصلی فیلم بود.
پارک جنگلی ژانگجیاجی، چین | آواتار
 داستان فیلم پرفروش «آواتار» در سیاره‌ای زیبا به نام «پاندورا» می‌گذشت. این شهر در واقع در یک پارک جنگلی درون شهر ژانگجیاجی چین است که درخت‌های فراوان، کوه‌های بلند و جاده‌های خاص و زیبایش دلیل انتخابش برای این فیلم شد.
شهر اومارو، نیوزلند | سرگذشت نارنیا
 دوستداران سری فیلم‌های «سرگذشت نارنیا» بد نیست بدانند بخش عمده‌ای از این سری در نیوزیلند و شهر اومارو فیلم‌برداری شده ‌است. به طور مثال بخش‌هایی از جنگ اسلان (شیر خردمند) و جادوگر سفید در این منطقه مقابل دوربین رفته است.
شهر شِیر، نیوزلند | ارباب حلقه‌ها، هابیت
 نیوزلند لوکیشن مورد علاقه بسیاری از سینماگرهاست! حق هم دارند، لوکیشن‌های زیبای فیلم‌هایی چون «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» جایی برای اعتراض باقی نمی‌گذارند. جالب است بدانید پس از اتمام فیلم‌برداری این فیلم‌ها، شِیر به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است.  
شهر پترا، اردن | ایندیانا جونز
 ایندیانا جونز باستان‌شناسی است که نقش او را در سری فیلم‌های «ایندیانا جونز» هریسون فورد بازی می‌کند. وقتی شخصیت اصلی فیلم باستان‌شناس باشد، طبیعتاً گذر فیلم به لوکیشن‌های باستانی هم خواهد افتاد. شهر پترا در اردن بهترین انتخاب می‌توانست باشد. 


تعداد بازدید :  374