شماره ۱۴۶۸ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ مرداد
صفحه را ببند
گپی با امدادگر ورزیده و باستانی‌کار گلستانی
هلال احمري يعني پهلوان

جوان‌ترين عضو تيم باستاني‌كاران پيشكسوت هلال‌احمر استان گلستان است. سابقه ورزشي در كوهنوردي و توانايي بالاي بدني‌اش باعث شده يك امدادگر ورزيده محسوب شود.
«عزيرالله حسين‌آبادي» 50ساله يكي از امدادگران باسابقه هلال‌احمر استان گلستان است كه نقش مؤثري در شكل‌گيري تيم باستاني‌كاران جمعيت هلال‌احمر داشته است.
 او با بيان اينكه شباهت‌هاي بسياري بين ذات ورزش و فعاليت‌هاي داوطلبانه وجود دارد درباره تيم باستاني پيشكسوتان هلال‌احمر اين‌گونه توضيح مي‌دهد: «جوانمردي در ورزش حرف اول را مي‌زند. سنت دستگيري از نيازمندان و آسيب‌ديدگان حادثه‌هاي در بين ورزشكاران سابقه ديرينه دارد. پوريای ولي و جهان پهلوان تختی از این جمله‌اند. در زلزله بوئين زهرا جهان پهلوان تختي كمك‌هاي زيادي را جمع كرد و براي زلزله‌زدگان فرستاد. در همين زلزله اخير كرمانشاه ورزشكاران نقش مؤثري در كمك‌رساني‌ها داشتند. با مرور تمام اين موضوعات مي‌توانيم شباهت‌هاي زيادي را بين عملكرد جمعيت هلال‌احمر و ورزش پيدا كنيم. جمعيت يك ارگان مردم‌نهاد است كه محبوبيت بسياري در بين اقشار مختلف جامعه دارد. بنابراين مي‌توانيم با ايده‌هاي نو دستاوردهاي بزرگي را برايش به ارمغان‌آوريم. تشكيل تيم باستان‌کاران پيشكسوت هلال‌احمر يكي از راه‌هاي جذب مشاركت ورزشكاران محسوب مي‌شود.»
 اين ورزشكار هلال‌احمري اهداف تيم پيشكسوتان سرخ‌پوش را هم راستاي رويكردهاي جمعيت هلال‌احمر مي‌داند و مي‌گويد: «در جمعيت هلال‌احمر هر كسي به نحوي كمك‌رساني مي‌كند. يكي از نظر مادي وارد عرصه مي‌شود و مشكلات مردم را حل مي‌كند. گروهي با تخصصي كه دارند در مناطق محروم فعاليت مي‌كنند و خدمات جهادي انجام مي‌دهند. عده‌اي از توان جسمي يا اعتباري كه در بين مردم دارند براي خدمت‌رساني به نيازمندان استفاده مي‌كنند. همه دست در دست هم گره‌گشاییم. پيشكسوتان هلال‌احمري هم از اين قافله عقب نمانده و تصميم گرفته‌اند همچون دوران جواني ورزش باستاني را بهانه‌اي براي خدمت به مردم كنند. سنت‌هايي مثل گلريزان و دست به خيري ورزشكاران در ورزش باستاني مي‌تواند در مواقع بحراني كمك‌رسان افراد آسيب ديده باشد. پهلوانان
باستاني‌کاركه هنوز بين مردم اعتبار دارند را به عضويت در جمعيت دعوت مي‌كنيم. به نظرم تمام امدادگران هلال‌احمر پهلوان هستند. بارها در حوادث مختلف شاهد بوده‌ام كه امدادگران براي نجات ديگران از جان خود مايه گذاشته‌اند. در همين زلزله كرمانشاه وقتي مردم براي گرفتن غذا مي‌آمدند امدادگران حتي غذا و وسايل خود را در اختيار مردم آسيب ديده مي‌گذاشتند. تعدادي از امدادگران با زبان روزه خدمت مي‌كردند. زن و مرد هلال‌احمري پهلواناني هستند كه صادقانه و
بي ادعا در مواقع بحراني به ياري آسيب‌ديدگان مي‌روند.»

 


تعداد بازدید :  351