شماره ۱۴۶۸ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ مرداد
صفحه را ببند
عدد روز

40 درصد کاهش عرضه آب معدنی

 پیمان فروهر دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی از کاهش ۴۰درصدی عرضه آب بسته‌بندی به دلیل کمبود بطری خبر داد. او در این زمینه توضیح داد:   میزان هر کیلوگرم PET به ۲۳هزار تومان رسیده که نسبت به قیمت ۴۵۰۰ تومانی‌سال گذشته نزدیک به ۵۰۰درصد رشد یافته است. همین مسأله موجب شد تا شاهد رشد افسارگسیخته قیمت مواد اولیه بطری باشیم و بازار این مواد به دست دلالان و سودجویان افتاده که باعث شده میزان عرضه  آب بسته‌بندی در بازار حدود ۴۰درصد کاهش یابد.

26 درصد قیمت خانه با وام پوشش داده می‌شود

درحال حاضر با توجه به میانگین قیمت مسکن، تسهیلات ۱۶۰میلیون تومانی زوجین حدود ۲۶درصد قیمت یک واحد ۶۰متری را در شهر تهران پوشش می‌دهد. هم‌اکنون میانگین قیمت مسکن شهر تهران 6میلیون و ۹۷۰‌هزار تومان است. بعد از جهش قیمت مسکن شهر تهران که از ابتدای‌ سال‌جاری آغاز شد و در تیرماه به ۵۴‌درصد افزایش نسبت به ماه مشابه ‌سال قبل رسید، شاید انتظار متقاضیان این باشد که رقم تسهیلات نیز افزایش پیدا کند. تا قبل از رشد شدید قیمت مسکن که از حدود ۸ماه قبل روند تدریجی آن آغاز شد، سقف تسهیلات مسکن به‌طور میانگین حدود ۵۰‌درصد قیمت یک خانه ۶۰متری را در شهر تهران پوشش می‌داد، اما هم‌اکنون این رقم به حدود ۲۶‌درصد یک واحد ۶۰متری در شهر تهران تنزل یافته است.

300 درصد افزایش قیمت  لوازم یدکی خودرو

علیرضا نیک‌آیین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با انتقاد از اینکه نظارت جدی در خریدوفروش قطعات خودرو در بازار وجود ندارد، گفت: قیمت قطعات یدکی خودرو از ۱۵۰ تا ۳۰۰‌درصد در خودروهای داخلی و خارجی افزایش پیدا کرده است. نیک‌آیین با ابراز تأسف در این زمینه ادامه داد: متاسفانه حجم خریدوفروش قطعات تقلبی و معیوب نیز در سطح بازار افزایش پیدا کرده است، این درحالی است که قرار بود این قطعات معیوب به کارخانجات سازنده برگشت کند ولی متاسفانه در بازار به طرق مختلف مورد معامله قرار می‌گیرد.


تعداد بازدید :  312