شماره ۱۴۶۸ | ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ مرداد
صفحه را ببند
جشن سینما در دوراهی برگزاری یا تعطیلی!
جنگ نسل‌ها در جشن سینما

پولاد امین| نامزدهای بیستمین جشن خانه سینما نیز معرفی شدند تا سینمای ایران یک‌بار دیگر شاهد رقابتی سخت بین بزرگانش باشد. رقابتی که دو فیلم بدون تاریخ بدون امضا و خوک بیشترین نامزدی را در آن دارند.
حذف بزرگان
در جشن سینما به ‌نظر می‌رسید رقابتی بزرگ میان بزرگان نسل‌های گوناگون سینمای ایران در کار باشد. رقابتی شامل نام‌هایی چون مسعود کیمیایی، بهمن فرمان‌آرا، علیرضا داودنژاد، تهمینه میلانی، ابراهیم حاتمی‌کیا، ابوالحسن داودی، مهران مدیری و رامبد جوان. در میان نامزدها نیز این اتفاق تا حد زیادی رخ داده؛ با این توضیح که کلا در میان کاندیداها اثری از سینماگران نسل اول سینمای ایران نیست و ابراهیم حاتمی‌کیا، فریدون جیرانی، مانی حقیقی، رضا درمیشیان و وحید جلیلوند نامزدهای بخش کارگردانی هستند. میهمان ناخوانده این جمع نیز اصغر یوسفی‌نژاد کارگردان فیلم ائو است که در انتخابی عجیب برای یک جایزه صنفی که قاعدتا باید بدنه سینما را شامل باشد، برای فیلمی متعلق به جریان نوظهور هنروتجربه کاندیدا شده است.در بخش بهترین فیلم نیز بدون تاریخ بدون امضا، به‌وقت شام، خوک، عصبانی نیستم و فراری کاندیدای کسب این عنوان شده‌اند.
قحطی ستارگان زن
در میان زنان بازیگر اثری از ستارگان سرشناس و مطرح سینمایی چون لیلا حاتمی، هدیه تهرانی، نیکی کریمی، مهتاب کرامتی، ترانه علیدوستی و... نیست و سرشناس‌ترین بازیگر جمع کاندیداها الناز شاکردوست بازیگر خفه‌گی است. علاوه بر او  شبنم مقدمی برای خجالت نکش، فرشته حسینی بازیگر رفتن، غزل شاکری بازیگر سارا و آیدا، زهرا داودنژاد و محدثه حیرت بازیگر فیلم ائو نامزد دریافت جایزه بهترین هنرپیشه نقش اول زن هستند. در میان بازیگران نقش مکمل نیز زکیه بهبهانی، پانته آ پناهی‌ها،  لیلی رشیدی و  پگاه آهنگرانی کاندیدا شده‌اند.
مردان زیر سایه نوید
در بین بازیگران مرد امیر آقایی برای فیلم بدون تاریخ بدون امضا،  نوید محمدزاده برای فیلم خفه‌گی، حسن معجونی برای خوک، حامد بهداد برای سد معبر و نوید محمدزاده برای فیلم عصبانی نیستم کاندیدا شده‌اند و در نقش مکمل مردان نیز کاندیداها عبارتند از: فرید سجادی حسینی،  نوید محمدزاده،  اکبر زنجانپور،  مسعود کرامتی،  نادر فلاح و بهرام افشاری که به این معناست که در اتفاقی نادر نوید محمدزاده در جشن امسال برای هر سه نقشی که بازی کرده است، کاندیدای دریافت جایزه شده است.


تعداد بازدید :  250