شماره ۱۴۶۹ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ مرداد
صفحه را ببند
فید

تعویض جای دایرکت و پروفایل در اینستاگرام
اینستاگرام به‌طور آزمایشی، دکمه‌های دایرکت و پروفایل را با هم جابه‌جا کرده، این یعنی دایرکت از گوشه بالا و سمت راست حالا به گوشه پایین و راست منتقل شده و جایش را با دکمه پروفایل عوض کرده است. دلیل انجام این کار را می‌توان به راحتی حدس زد: جمع کثیری از کاربران اینستاگرام بیش از آن‌که به پروفایل خود سر بزنند، در پیام‌های دایرکت به گفت‌وگو مشغولند. برای همین آوردن دکمه دایرکت به پایین صفحه می‌تواند دسترسی به این قسمت را برای این دسته از کاربران آسان‌تر کند. هر چند عادت کردن به این تغییر برای همه زمان‌بر است و تا این موضوع در ذهن‌ کاربران جا بیفتد، بارها دکمه‌های اشتباهی را فشار خواهند داد.

اپل واچ جان یک نفر را نجات داد
طبق ادعای فردی با نام چاک لا توقنو، اپل واچ با تشخیص درست وجودِ توده‌های خونی او را از مرگ نجات داده است. به‌تازگی فردی به نام چاک لا توقنو ادعا کرده که به‌واسطه‌ اپل واچ توانسته وجودِ توده‌های خونی در بدنش را تشخیص دهد و موفق به شکست بیماری دیابت شود. او درباره‌ این اتفاق می‌گوید: «در ماه می سال ۲۰۱۶ میلادی، بدنم به‌صورت ناگهانی با چند توده‌ خونی مرا حیرت‌زده کرد. این توده‌ها برخی از شریان‌های مهم را که به قلب و ریه‌ها منتهی می‌شدند،‌ مسدود کرده بودند. این امر باعث شده بود تا تقریباً با مرگ فاصله چندانی نداشته باشم. خوشبختانه پایشگرِ ضربان قلبِ اپل واچِ من کارش را به خوبی انجام می‌داد و من را متقاعد کرد که چیزی فراتر از یک روز پراسترس را تجربه می‌کنم؛ اما با توجه به اینکه در زمان مناسب مراقبت‌های پزشکی را انجام دادم، این داستان پایان بسیار خوشی داشت.» با این وجود، این نخستین باری نیست که اپل واچ به واسطه‌ پایشگر ضربان قلب توانسته جان یک شخص را نجات دهد.

دانش‌آموزان حواس پرت شناسایی می‌شوند
تصور کنید در مدرسه و کلاس درسی حاضر شوید که تمام مدت چندین دوربین روی صورت شما زوم کردند و منتظر واکنش یا تغییر حالت چهره‌تان هستند تا معلم و مدیران مدرسه را خبر کنند! در چین، مدرسه دوره راهنمایی به نام Hangzhou No.11 کلاس‌هایش را به یک سیستم هوشمند مدیریت رفتار دانش‌آموزان مجهز کرده است. این سیستم از دوربین‌ها و سیستم‌های تشخیص چهره برای شناسایی و ردگیری عملکرد دانش‌آموزان استفاده می‌کند. این سیستم قادر به اندازه‌گیری حالات دانش‌آموزان مانند خشم، ناراحتی، تعجب، شادی و حواس‌پرتی است. این سیستم می‌تواند در زمان لازم به معلم هشدار دهد که دانش‌آموزی رفتار ناخوشایندی دارد یا وضعیت روحی او به یک مقدار مشخصی رسیده است. این سیستم تشخیص چهره به شبکه سراسری مدرسه Hangzhou متصل است و اطلاعات خام دریافت شده از دانش‌آموزان را ذخیره و به معلمان و مدیران مدرسه به طور آنلاین نشان می‌دهد. این سیستم نرم‌افزاری/سخت‌افزاری می‌تواند گراف وضعیت هر دانش‌آموز از نظر تمرکز و حضور در کلاس را ترسیم کند و نشان دهد کدام دانش‌آموز بیشترین توجه و کدام دانش‌آموز کمترین توجه را داشته است.


تعداد بازدید :  722