شماره ۱۴۶۹ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ مرداد
صفحه را ببند
عدد روز

100 قطعه‎ساز در حالت تعلیق یا تعطیل

آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان کشور با بیان این‌که درحال حاضر ۱۰۰ قطعه‌ساز کشور در حالت تعلیق و یا تعطیلی هستند، گفت: در شرایط فعلی پیش‌بینی افزایش ۸۰ تا ۱۴۰‌درصدی قیمت در قطعات خودرو مطرح است.

70 درصد قیمت مسکن در تهران مربوط به زمین

 حسین عبده‌تبریزی، مشاور وزیر راه‌وشهرسازی در امور تامین مالی با بیان این‌که سهم عمده افزایش قیمت مسکن به افزایش قیمت زمین تعلق دارد، گفت: ۷۰‌درصد قیمت مسکن در تهران مربوط به قیمت زمین است. مشاور وزیر راه‌وشهرسازی در امور تامین مالی ادامه داد: درحال حاضر در ایران از گذشته تا به امروز، دولت‌ها از رانت‌هایی که برای سوداگری زمین ایجاد می‌شده، مالیات اخذ نمی‌کنند که باعث فشار بر سایر بخش‌های اقتصادی شده است. عبده با بیان این‌که هزینه‌های ساخت مسکن نسبت به هزینه زمین در کلانشهر تهران معادل ۳۰ به ۷۰‌درصد است، گفت: این اتفاق به شهرسازی نیز صدمه زده است.

1582 هزار‌میلیارد تومان نقدینگی در خرداد ماه

بانک مرکزی حجم نقدینگی در خردادماه‌ سال‌جاری را بیش از ‌هزارو۵۸۲‌هزار‌میلیارد تومان اعلام کرد. این آمار نسبت به اسفندماه‌ سال گذشته ۳.۴‌درصد و نسبت به مدت مشابه‌ سال قبل (خرداد ۹۷ نسبت به خرداد ۹۶)، ۲۰.۴‌درصد افزایش نشان می‌دهد. بر پایه این گزارش  بدهی بخش غیردولتی ۱۱۰۵۰.۹‌هزار‌میلیارد ریال است که نشان‌دهنده ۱۸.۸‌درصد رشد نسبت به مدت مشابه ‌سال قبل بوده و نسبت به اسفندماه ‌سال گذشته نیز ۱.۲‌درصد رشد نشان می‌دهد.


تعداد بازدید :  175