شماره ۱۴۶۹ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ مرداد
صفحه را ببند
زنبیل

 گرانی مرغ به ماهی سرایت کرد
یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران گفت:   گرانی مرغ به ماهی نیز سرایت کرده است. او توضیح داد: کم‌آبی چندوقت اخیر در پرورش ماهی تاثیرگذار بوده و عاملی شده تا قیمت ماهی‌های پرورشی همچون قزل‌آلا با افزایش قیمت روبه‌رو شود؛ به‌گونه‌ای که هرکیلوگرم ماهی قزل‌آلا از ۱۴‌هزار به ۱۹‌هزار تومان افزایش
یافته است.

حباب 700‌هزار تومانی سکه
جنگ‌خواه، رئیس اتحادیه طلا و جواهر ارومیه گفت: قیمت بازار جهانی طلا با بازار داخلی همخوانی دارد اما در این لحظه در مقایسه با بازار جهانی، قیمت سکه دارای حباب ۷۰۰‌هزار تومانی است و ارزش ذاتی آن ۳‌میلیون تومان است. هم‌اینک قیمت روز تمام سکه، ۳‌میلیون و ۷۲۵‌هزار تومان و هر یک‌گرم طلای ۱۸عیار، ۲۸۱‌هزار تومان است. جنگ‌خواه همچنین ادامه داد: میزان حباب سکه به عرضه و تقاضا بستگی دارد و چون عرضه در دست بانک مرکزی است، در نتیجه تعدیل بازار نیز در دست بانک مرکزی است و می‌تواند با ارایه سکه قیمت آن را کنترل کند.

گوشت گران مصرف تخم‌مرغ را بالا برد
ناصر نبی‌پور رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه هجوم مردم به بازار تخم‌مرغ دلیل افزایش قیمت این کالاست، گفت: قیمت این کالا نسبت به هفته قبل حدود ٧٠٠ تومان گران شده است. او با بیان اینکه میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم‌مرغ درِ مرغداری ٧٨٠٠ تا ٧٩٠٠ تومان است، اظهار داشت: قیمت این کالا نسبت به هفته گذشته حدود ٧٠٠ تومان افزایش یافته است. رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت گوشت قرمز و فرآورده‌های پروتیینی، گفت: همین مسأله باعث شده تقاضا برای تخم‌مرغ افزایش یابد و مردم به سوی این کالا هجوم آورند.


تعداد بازدید :  221