شماره ۱۴۶۹ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ مرداد
صفحه را ببند
آخرین جزییات حادثه صبح یکشنبه متروی میرداماد
پارگی تسمه پله‌برقی 3 نفر را راهی بیمارستان کرد

شهروند|  نقص فنی پله‌برقی متروی تهران حادثه‌ساز شد. در این حادثه که ساعت 30: 9 صبح دیروز در ایستگاه میرداماد رخ داد، 4 مرد و یک زن مصدوم شدند که حال عمومی همه آنها مساعد است. با این وجود، به گفته مسئولان اورژانس تهران 3 نفر از مصدومان این حادثه به بیمارستان منتقل شدند. علت این حادثه پارگی یکی از تسمه‌های پله‌برقی و حرکت رو به عقب آن اعلام شده است.
ساعت حوالی 30: 9 دقیقه بود که خبر بروز حادثه‌ای در ایستگاه متروی میرداماد به اورژانس اطلاع داده شد. دقایقی بعد دو تیم از عوامل اورژانس همراه با دو آمبولانس خودشان را به محل حادثه رساندند. پله‌های‌برقی خروجی ایستگاه جایی بود که چندین مسافر دچار مصدومیت شده بودند. عوامل اورژانس بلافاصله اقدامات اولیه را برای حادثه‌دیدگان انجام دادند، اما به گفته خالدی، سخنگوی اورژانس کشور 3 نفر از مصدومان به دلیل شدت آسیب‌دیدگی به بیمارستان منتقل شدند: «تعداد زیادی از مسافران به دلیل نقص فنی یکی از پله‌های‌برقی ایستگاه میرداماد دچار حادثه شده‌اند، اما 5 نفر نیاز به اقدامات درمانی داشتند. خوشبختانه یک خانم و یک مرد میانسال با اقدامات سرپایی درمان شدند، اما 3 نفر دیگر با علایم شکستگی راهی بیمارستان شدند.» در همین حال روابط عمومی اورژانس تهران در توضیح وضع 3 مصدوم منتقل‌شده به بیمارستان هم به«شهروند» گفت:  «هر 3 مصدوم مرد هستند که بلافاصله به بیمارستان‌های فیروزگر، طالقانی و شهدای تجریش انتقال داده شدند. حال عمومی هر 3 نفر مساعد است، اما به دلیل شکستگی از چند ناحیه بستری شدند و طی روزهای آینده از بیمارستان مرخص می‌شوند.» این درحالی است که مسئولان متروی تهران تعداد مصدومان این حادثه را 7 نفر اعلام کردند. به گفته محمدیان، مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری متروی تهران در حادثه صبح دوشنبه ایستگاه میرداماد 7 نفر به دلیل نقص فنی پله‌برقی مصدوم شدند که 3 نفر به صورت سرپایی درمان و 4 نفر دیگر هم به بیمارستان اعزام شدند.» محمدی با تاکید برحال مساعد همه مصدومان این حادثه اضافه کرد: «مسافران مترو از بدو ورود بیمه هستند و هرگونه حادثه‌ای رخ بدهد، شامل این بیمه می‌شوند.»
هرچند پاره‌شدن ناگهانی تسمه پله‌برقی موضوعی نیست که بتوان با پیش‌بینی از بروز آن پیشگیری کرد، اما  این حادثه می‌توانست عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد. به گفته شاهدان عینی بروز چنین حادثه‌ای آن هم در ساعت اوج شلوغی مترو و این‌که درمجموع این حادثه بدون هیچ کشته یا مصدومیت جبران‌ناپذیری ختم به خیر شده، بیشتر شبیه معجزه است. یکی از پرسنل ایستگاه متروی میرداماد که نخواست نامش فاش شود درباره این حادثه به «شهروند» می‌گوید: «قطار تازه به ایستگاه رسیده بود و مسافران قصد خارج شدن از ایستگاه را داشتند. من هم به‌طور اتفاقی چند متری با محل حادثه فاصله داشتم که یکدفعه دیدم چند نفر از بالای پله‌برقی به پایین سقوط کردند، بعد هم پله‌برقی از حرکت باز ایستاد و سالن شلوغ شد. بیشتر مسافرانی که روی پله‌برقی بودند، به هم برخورد  کردند، به‌خصوص مسافرانی که بالاتر بودند، به کلی تعادلشان را از دست داده بودند. همین سقوط مسافران روی هم باعث شد چند نفر مصدوم شوند.» او درباره علت این حادثه هم می‌گوید: «من در بخش فنی کار نمی‌کنم، اما از همکارانم شنیدم که تسمه پاره شده. وقتی چنین اتفاقی می‌افتد، پله به‌طور معکوس حرکت می‌کند و باعث به هم خوردن تعادل مسافران می‌شود.»
 رضا هم در زمان وقوع حادثه به‌طور اتفاقی در آن‌جا حاضر بوده است و از مشاهداتش به «شهروند» می‌گوید: «من تازه‌ وارد ایستگاه شده بودم که این اتفاق افتاد. خیلی شلوغ شده بود، همه در سالن ایستگاه جمع شده بودند. اما اورژانس خیلی زود خودش را به آن‌جا رساند. تا جایی که من دیدم 3 مرد را با آمبولانس از ایستگاه خارج کردند، البته ظاهرا هیچ مشکلی نداشتند، ولی از ماموران مترو شنیدم که دچار شکستگی شده‌اند.»  


تعداد بازدید :  163