شماره ۱۴۶۹ | ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ مرداد
صفحه را ببند
فرار دستفروشان از دست آدم ربایان
ماجرای اتاقک پشت بام کارگاه نعمت آباد

شهروند| دو متهم که با انگیزه آزار و اذیت اقدام به ربودن دو دستفروش نوجوان کرده بودند، دستگیر شدند. 29 تیرماه  دو نوجوان 18 ساله با مراجعه به کلانتری 152 خانی‌آباد به ماموران اعلام کردند که دو سرنشین یک خودرو 206 سفید رنگ به قصد آزار و اذیت اقدام به ربودن آنها کردند.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «آدم‌ربایی با انگیزه آزار و اذیت»، پرونده جهت ادامه رسیدگی به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد. شکات پرونده دو نوجوان 18ساله  پس از حضور در اداره شانزدهم پلیس آگاهی در اظهارات اولیه عنوان داشتند که هر دو نفر دستفروش هستند و در زمان مراجعت به خانه مورد ربایش قرار گرفتند؛ این دو نوجوان در توضیحات خود به کارآگاهان گفتند: «30دقیقه بامداد بود،  زمانی که درحال جمع کردن بساط دستفروشی خود بودیم، ناگهان یک 206 سفید رنگ با دو سرنشین در مقابل ما توقف کرد و با تهدید چاقو هر دو نفر ما را سوار خودرو کردند. ما را به اتاقکی در پشت بام یک کارگاه در منطقه نعمت‌آباد برده و در آن‌جا با ضرب و شتم و تهدید چاقو قصد آزار و اذیت داشتند.»
یکی از شکات پرونده که موفق به فرار از داخل اتاقک داخل کارگاه شده بود، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «سرنشینان 206 با تهدید چاقو و ضرب و شتم قصد آزار و اذیت مرا داشتند؛ در یک لحظه به جسم تیزی شبیه به چاقو برخورد کرد و ناگهان  متوجه وجود چاقویی در زیر فرش داخل اتاقک شدم. به قصد مقاومت و فرار، چاقو را برداشته و حمله‌ور شدم؛ چاقو را به سینه یکی از آن دو نفر فرو کردم؛ درحالی‌که لباس بر تن نداشتم از داخل اتاقک خارج شده و خودم را به داخل کوچه رساندم؛ درحال کمک خواستن بودم که این دو نفر نیز سوار 206 شده و از محل دور شدند.»
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح روند شناسایی و دستگیری متهمان پرونده گفت:   کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی با مراجعه به محل اتاقک به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته کارگاه پرداخته و صحت اظهارات شکات پرونده مورد تایید قرار گرفت. در ادامه با شناسایی 206 متعلق به یکی از متهمان به نام بهنام 27ساله،  کارآگاهان به محل سکونت وی در منطقه نعمت‌آباد رفته و اطلاع پیدا کردند که بهنام به همراه یکی از دوستانش به نام جعفر  28ساله  مشاهده شده و پس از آن هر دو نفر مراجعتی به خانه خود نداشتند.
با شناسایی تصاویر بهنام و جعفر توسط شکات پرونده، اقدامات پلیسی جهت دستگیری آنها در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مشخص شد این دو نفر در حال حاضر با یک دستگاه خودرو وانت در محدوده نعمت‌آباد تردد دارند؛ خودرو وانت همراه با محل دقیق تردد متهمان در منطقه نعمت‌آباد شناسایی شد و تحت کنترل نامحسوس پلیسی قرار گرفت و سرانجام در روز جمعه 12مرداد ماه  هر دو نفر آنها سوار بر خودرو وانت متعلق به جعفر دستگیر و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.
متهمان در تحقیقات اولیه منکر هرگونه اقدام به آدم‌ربایی و تلاش برای آزار و اذیت شدند، اما پس از مواجهه حضوری با دو شاکی پرونده و همچنین مشاهده تصاویر دوربین‌های مداربسته که آنها را درحال انتقال دو نوجوان به داخل کارگاه نشان می‌داد، به ناچار لب به اعتراف گشوده، به آدم‌ربایی دو نوجوان 18ساله با انگیزه آزار و اذیت آنها اعتراف کردند و گفتند که در آن شب شرب خمرکرده و در وضع روحی – روانی مناسبی قرار نداشتند.
بهنام که از ناحیه سینه مورد اصابت چاقو قرار گرفته بود در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: زمانی که چاقو به سینه‌ام فرو رفت، دچار خونریز شدیدی شدم، بسیار ترسیده بودم، همراه با جعفر سوار خودرو شده و خودمان را به بیمارستان رساندیم، پس از انجام اقدامات درمانی بر روی من اطمینان داشتیم که پلیس به دنبال ما است، برای همین از آن زمان تا هنگام دستگیری  فراری بودیم تا نهایتا دستگیر شدیم.
متهمان با قرار قانونی جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.


تعداد بازدید :  181